Jelen esetben sok idővel vagyok megáldva,így Krisztián ajánlására elkezdtem a Dragon Age első részét.
Sajnos mindenféle javítás nélkül kaptam meg a játékot,de legalább eredetibe. Miután felpatcheltem a játékot,meg kerestem pár modot(haj, jelenet kiegészítő) hozzá, neki kezdtem egy új karakternek. Grafikailag nem nagy szám,a karakter tervező egyszerű ,és csúnya a legtöbb arc ,meg haj.
Legelőször mindenféle mod nélkül játszottam,és azzal a karakterrel elértem már a végére nagyjából.
No de kezdem az elején. Első játszásra ijesztő. Egy tipikus fantasy világot teremtettek a készítők,amiben hősök,sárkányok és egy jó történet található. De koránt sem ilyen egyszerű. A játék története végig a játékos döntésein és hozzáállásán alapszik. Ez nagyon megfogott a játékban,bár elsőre megijesztett,mert így a lehetőségek száma sok és zavart hogy nem tudom mikor mi fog történni. Mert minden választásunknak következménye van. Szeretem az ilyen életszerű játékokat.
Karakter választással indítunk; ki kell választani a fajt (ember, elf, törp) , s utána meg a kasztot,majd az élettörténetet (elfen belül ,hogy milyen elf vagy: szabad ,vagy emberi rabszolga). Mindegyiknek meg van a maga története, s innen indul a játék. Mondhatni ilyen bemelegítés/ rövid játék,hogy ismerkedjünk a karakterrel,meg a játék móddal.
Nagyon tetszik benne,hogy angolul beszélnek és a monitor felső sávjában meg ott va magyarul,a bal alsó sarokban meg a mondandóra a hozzászólások lehetősége, és közben meg mint egy film megy az animáció ahogy beszélget a karakterünk valakivel.
Egyébként spoilerezek,szóval akit a sztori érdekel ,ne olvasson.
Karakterválasztó |
Én pagony elf voltam- vagyis nem emberi rabszolga- ,s egy társammal az erdőben vagyok,ahol rögtön egy párbeszéddel/animációval indul a sztori. 3 ember téved arra,akiket kifaggatunk, s megtudjuk hogy egy elhagyatott romra találtak,de van ott valami nagy démon amitől beijedtek és elmenekültek.
Én mindig azt az opciót választom,hogy elengedem őket,mert most mit genyózzak velük. Persze később kiderül,hogy emiatt indítanak az emberek támadást a táborunk felé- szóval lehet jobban jártam volna ha kinyírom őket.
{Egyébként a történetből ahogy halad előre,kiderül,hogy a pagony elfek és az emberek gyűlölik egymást. A pagony elfek azon kevesek közé tartoznak,akik nem voltak hajlandóak szolga sorba állni a legtöbb társukkal ellentétben.}
De ez részlet kérdés.
Tamalen (nem tudom hogy írják a nevét pontosan), ő vele megyünk a barlangokba és ő fog eltűnni. |
Én az elején nagyon lassú voltam és bénáztam össze-vissza,de a második karakterem nagyon jól sikerül,és sok olyan dolgot felfedeztem amit az elsőnél nem. Mert ott csak a történetet hajtottam, és kihagytam sok mindent.
Persze mint minden más kaland játékban, itt is vannak különböző ládák, urnák amik kifoszthatók, plusz a hullák is. Vannak csapdák,amiket hatástalanítani is lehet ha olyan a képzettséged.
A barlangba eleinte nem jön semmi extra, pár éjfattyú (ezek a szörnyek kísértik az egész területet amin játszódik a történet ,és ő ellenük kell csatát vívni).
A pálya vége az lesz,hogy a kedves társam valami tükör bűvöletébe esik,és jön egy nagy robbanás. Ő eltűnik,mi meg ébredezve megpillantunk egy embert,majd jön az ájulás.
A következő jelenet,amit látunk,hogy megint a táborban vagyunk. Itt egy hosszadalmas beszélgetés lesz- meg amúgy is érdemes a faluban mindenkivel beszélni,mert a játék alatt így szerezzük az információkat,feljegyzéseket,vagy egyéb mellék küldetéseket. Szóval a játék interaktív,tessék kihasználni :D
Sajnos (már akinek) ez eléggé időigényes,szóval a játék eléggé sokáig eltart és jó sokat kell olvasni :D Azt is megfigyeltem,hogy a karakter mozgás is eléggé lassúra sikeredett és a harcok kimenetele is sajnos bazi lassú,plusz ha szűk folyosón zajlik a csata,akkor van hogy nem fér el a karakterünk a csapattársaktól (mert olyan is lesz), és csak beakad. Ez engem rettenetesen irritál.
Egyébként aki nem tudja elképzelni,annak mondom ,hogy kicsit olyan a játék mint a wow- régi kiadású wow. Szóval azért az modernebb,de ebben is úgy vannak a képességek elrendezve a gyors billentyűn mint ott,meg a kamera mozgás is olyan. Jó,nem játszottam azzal se sokat,de amennyit láttam benne,eléggé hasonlóak.
De visszatérve a történethez; beszélnünk kell mindenkivel. A mi történetünk az erdőben van,mert pagony elfek lévén kint táborozunk az erdőbe. Itt a megtartó beszél velünk (egy öreg elf néni- akinek a mágiájával menekültünk meg a haláltól), majd újra el kell vezetnem oda egy másik elfet hogy megvizsgálja a helyet,plusz megtaláljuk az eltűnt társamat.
Út közben megint sikeresen beleszaladunk néhány ellenfélbe -pedig elvileg járt úton vagyunk,kiirtottunk mindent (?!). Visszaérve oda ahol a tükör a bajt okoztam,ott találjuk az embert aki megmentett.
Kiderül,hogy Szürke Kamarás,és nagy baj van kilátásban.
Ezután vissza kell mennünk a megtartóhoz, aki beszél ezzel a szürke kamarással. Persze a lényeg az lesz hogy a világot nagy baj fenyegeti és hogy megjelent a vezérdémon,amit az éjfattyúk serege követ és hogy ezek a szörnyek pusztítanak országszerte. Természetesen az lesz hogy a mi karakterünknek ezzel az emberrel kell mennie,és Szürke kamarássá kell válnia (- s mindezt megmagyarázzák azzal,hogy a pagony elfek megállapodtak egyszer a kamarásokkal hogy baj esetén segítségükre lesznek; és ezt be kell tartani. A másik dolog amivel magyarázták,hogy a tükör berobbanásakkor mérgezve lett a karakterünk és kell az ellenszer,amit csak a szürke kamarás ember tud.)
Na,kész a helyzet, itt el kell hagynia a karakternek a klánját s az emberrel megy.
A bazi nagy Ogár,amit úgy utálok. Rögtön a legelején fő gonosznak tették be. |
Ezek után Ostagarba megyünk ezzel a szürke kamarással,akit amúgy Duncannek hívnak. Lényegébe megmenti az életét a karakterünknek.
Itt Ostagarba találkozunk Cailan királlyal,aki kedvesen fogad minket. Itt mikor bemutatkozik a karakterünk,akkor lehetünk flegmák,bunkók és kedvesek is. Bár hogy mi lesz a különbség a következmények közt azt nem tudom- én mindig kedvesen köszönök.
A beszélgetések után Duncan elenged minket,hogy keressünk meg egy másik kamarást- Alistairt. Közben persze bejárjuk a helyet,ládákat kutatva,meg beszélgetve egy két emberre. Sok hasznos információt lehet begyűjteni,meg jegyzeteket.
Ha figyelünk,akkor rögtön itt felvehetünk egy mellék küldetést,aminek később lesz következménye is. Van egy kutyákkal foglalkozó emberke,akinek megsérült a kutyája- s gyógynövény kell. Én itt elszoktam fogadni ,mert amúgy is a fő küldetés a vadonba visz- úgyhogy lesz növény,plusz pár eseménnyel később kutya is,mert megmenti a karakterünk és a kutya ragaszkodni fog hozzánk. Cuki (:
Miután beszéltünk Alistairel, utána lehet más dolgokról is beszélni vele; plusz ő végig a társunk marad.
Alistair♥ |
A lényeg hogy a csapattársakkal fent kell tartani a kommunikációt,különben lecsökken a kedveltségi szintjük. Persze nem könnyű,mert ki tudja kiből mit vált ki a válaszunk.
De visszatérek a sztorihoz.
Miután meg van Ali, elmegyünk Duncanhez újra. Ki küld minket még kettő szürke kamarás tanonccal az erdőbe éjfattyú vérért és hivatalos szerződési papírokért.
Meg is szerzünk mindent, meg jókat harcolunk- aztán menet közben feltűnik a színen Morigana. A második kulcs karakter,aki társunk lesz.
Morrigana♥ |
Visszatérünk Duncanhez- és kezdetét veszi a Szürke Kamarássá válás. Itt is hosszas bejátszások következnek. A lényeg hogy az éjfattyú vért meg kell inniuk a tanoncoknak, ergo a mi karakterünknek is. Egyikük meghal közben,a másikuk megfutamodik és Duncan öli meg ,mert nem mehet el. Természetesen a mi karakterünk túléli, és kamarások leszünk mi is- ami annyit takar,hogy nem fog ránk az éjfattyú méreg ezek után, ami amúgy mindent elpusztít.
Ezután Duncan elküld minket Alival (ő innen már a társunk) ,hogy gyújtsunk jelző tüzet az egyik torony tetején ,amíg ők háborúznak (ugyanis közben az éjfattyak megtámadták a várost ahol voltunk és háború lesz).
Mi elindulunk Alival, és út közben csatlakozik hozzánk egy random mágus,meg egy random őr. Ezek nem maradnak velünk csak így az elején,hogy meglegyen a 4 fő. Ugyanis a játékban nem egyedül a mi karakterünk van,hanem mindig 4 karakter.
Eleinte ettől is rosszul voltam,mert mindegyik karaktert magunknak kell irányítani és mikor sokan vesznek körül,akkor agyhűlést kaptam ,hogy mindre külön rákattintsak. Persze okozott sok kellemetlen percet a játék,de kialakult egy jó kis taktikai érzékem,és most már simán boldogulok az irányítással.
A toronyba felfelé menet meg kell küzdeni a beszabadult szörnyekkel- ez gondolom egyértelmű. A végén találunk egy fő gonoszt ,akit le kell győzni- valami nagy ronda szörnyet,ami állandóan felöklel mint a bikák. Kifejezetten utálom ezeket.
Mikor legyőzzük,akkor meg kell gyújtani a jelző tüzet,hogy a sereg meginduljon oda ahova kell. De a király segédje elárulja a királyt - ez már videóba megy-, és ezzel együtt a szürke kamarásokat is és mindenki meghal. A két hősünkre is rátámadnak a toronyba, s megint jön az ájulás.
A többit egy másik bejegyzésben♥
Nem sok mindennel szeretek játszani, de ez évekkel ezelőtt magába szippantott *-* sajna a második része elvezhetetlen, elvileg lesz (vagy már van3), alig várom hogy játszak vele: )
VálaszTörlésIgen,sajnos hallottam hírét hogy a második grafikája embertelen,de a 3. állítólag jó lesz (: De én egyenlőre csak ennél tartok- de órákra,sőt napokra leköt :O
TörlésMilyen karakterekkel játszottál? (:
Mágus *-* Mindig mágust választok ha lehet ^_^ Morigan a kedvencem: )
TörlésEngem barátom egyengetett,és hát a tanácsára elf rugó lettem- mert képes zárakat nyitni meg csapdákat észrevenni, de mikor meg van mind a 4 emberem,akkor mindig Morrigant irányítom vagy Wayn-t- és meg is jegyezte nekem,hogy érdemesebb lett volna mágussal mennem :D Szóval nekem is az áll kézre ^^ És bírom a csajt én is: vele győztem le a Szent Hamvak előtt a nagy sárkányt képzeld o.O Nem is gondoltam,hogy azt is ki lehet nyírni- aztán most az új karakteremmel rájöttem, és bumm sikerült is Morrival ^^
Törlés