Oldalak

2015. március 14., szombat

Bookwarm book tag

Moly.hu-n mászkálva fedeztem fel Tekla Könyvei blogon ezt a jó kis TAG-et,szóval gondoltam kitöltöm. Olyan szuper kérdezz- feleleket találok Teklánál mindig- köszi,hogy lefordítottad (:

Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?
Igen,határozottan emlékszem: általános iskolás koromban sokat jártam könyvtárba és akkoriban jelent meg egy Libabőr nevű sorozat és annak az első részét ki is vettem és onnantól imádtam olvasni. Előtte nem igen volt dolgom könyvekkel,de ez az egy könyv fordulat volt. Annyira magával ragadott a történet,hogy észre se vettem,hogy olvasok. 

Általában hol olvasol?
A szobámban,az ágyamban. Ott van a lámpa,aminek van egy olvasó lámba része és így tökéletes. De nyáron volt,hogy kiültem a kertünkbe a nagy fa alá,és ott olvasgattam.

Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?
Dehogy. Többet olvasok egyszerre. Volt olyan ismerősöm,aki megjegyezte,hogy ez durva-de mivel én több felé tudok figyelni,így abszolút semmi bonyolult nincs benne. Amúgy a lelkemmel fogom fel a jó könyveket,így simán emlékszem bármelyikre a hangulat alapján.
Pinterest
Melyik a kedvenc műfajod?
Fantasy! Az az aminél száguldozok. Az ilyen könyvek totál megunhatatlanok és amelyik jó az megüt egy olyan filinget amit totál átérzek és totál beszippant- azonosulni tudok vele.

Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?
Biztos van,de nem is tudom... Szerintem nincs. Ami érdekel,az érdekel független bármitől.

Van kedvenc könyved?
Persze hogy. Nagyon a szívembe lopta magát az Anne Rice Lestat a vámpírja. Nem tudom mért,de imádtam azt a könyvet. Vagy ott a Tim Severin-féle Odin Gyermeke -amit égen földön szeretnék megszerezni mert nincs a birtokomba!! 

Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?
Szilmarilok,Lestat a vámpír. Ezek eléggé hosszú kötetek,és az előbbi még nehéz olvasmány is.

Milyen könyvet vettél utoljára?
Utoljára nyáron vettem könyvet sajnos magamnak-mert olyankor van a nagy nyári leárazás és akkor minden kell azonnal-remélem idén is lesz! Amúgy utoljára a Joe Hill- Szarvak című könyvet kaptam kölcsön.

A könyvtári vagy a saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?
Könyvtárban utoljára 8.os koromban jártam- mert könyvtárszakkörös voltam,de amúgy nem voltam még oha. Pedig nagyon szeretnék járni,mert sok könyvhöz hozzá lehet férni. De én előbbre részesítem a vásárolt könyvet,mert ugye az a sajátom, és a birtokomban van.
Pinterest
Jelenleg mit olvasol?
Tim Severin- Vérszerződés- de olyan lassan amennyire lehet,mert sehol nem tudom megszerezni a 3. kötetet. Gyerekek nem is tudom ilyenkor mi van,de elkeserítő a helyzet. Miért van az hogy az első és utolsó részt nem lehet kapni? A másodikból meg simán van még. Sírok ha nem lesz meg. 

Hol veszed a könyveidet?
Alexandra, Libri, Líra, vagy online rendelem. Változó. De jobb szeretek bemenni és válogatni- ezt szoktam meg.

Előrendeltél már valaha könyvet?
Oh,persze.  Volt régebben kettő Nora Roberts ( Táncrend és a Piruett) amit szintén nem lehetett kapni és előrendeltem a Librinél- mindkettő meg is jött rendesen és nagyon örültem (: 

Hány könyvet veszel havonta?
Nem így számolom. Hanem ha van akció akkor egy rakat könyvet megveszek egybe... Ha meg csak úgy betévedek,de tetszik valami,akkor jön velem. 

Mit gondolsz az antikvár könyvekről?
Ha nincs nagyon lehasználva,szétszaggatva,elhasználva,akkor semmi baj velük. Szeretem a régiségeket amúgy is ^^

Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?
Attól függ: ha sorozat,akkor mindegy hogy elolvastam e vagy sem,akkor is egymás mellé teszem őket. Fejbe tudom tartani mit olvastam és mit nem (:  De jobb ha minden a helyén van egymás mellett.

Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?
Próbálkozik az ember ugye- de mindig jön valami új.

Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?
Egyenlőre jó helyen vannak ott,aztán majd ha esetleg könyvválságba kerülök,hogy már mindent kiolvastam és nincs új könyvem..vagy esetleg épp semmi nem érdekel,akkor előveszem őket.

Adományoztál már könyvet?
Azt még nem,de tavaly a moly csoportokba szemeztem a lehetőséggel.
Pinterest
Volt már könyvstopod?
 Szokott lenni,de nem direkt eltervezett. Van olyan,hogy semmihez sincs hangulatom és akkor semmit nem csinálok- így a könyvek is tolódnak.
Bár jelenleg van az aktuális könyvemnél- nem kéne elolvasnom mielőtt meg nem szerzem az utolsó részt.

 Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?
Szerintem nincs. Tény,hogy nem férek el egy könyvespolcon,de szerintem abszolút nincs sok- lehetne ennél több is,ha mondjuk meglennének a hiányzó darabok (!!!!). (:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése