Oldalak

2015. február 1., vasárnap

Bloggerek házifeladata- eszközök a blogoláshoz

Facebookon egy ideje bent vagyok egy blogger csoportban,ahol mások is indítottak játékot,pl ezt a bloggerek házi feladatát. Legutóbbit is meg akartam csinálni,de inkább mégsem-ez lényegtelen.  Most megint ráakadtam a következő témára és gondoltam megcsinálom. Nem ígérem hogy hosszú bejegyzés lesz,mert nem túl sok mindent használok-de lássuk.
 Mindenekelőtt nekem attól függ,hogy milyen témában írok. 
Szoktam használni forrásmegjelölést szinte mindig,mert anno fényképészeten megtanultam,hogy mindent leperelhetnek az emberről ha valaki kicsit is kötekedős..és bár az internet egy nyitott világ,akkor sem szeretnék kockáztatni; illetve a másik ok -a nyomósabb ok-,hogy fordított esetben én is elvárnám/jól esne ha a másik megjelöl a bejegyzésében ha már visz tőlem valamit. Ezt nem tudom elégszer hangsúlyozni. Akkor nem tudok forrást megjelölni,ha nem éppen aktuálisan nyitottam meg az oldalt. Pl. egy régen lementett képnél már nem tudom megcsinálni,de látható mik az én képeim és mik interneten találtak. 

A másik dolog az idézetek. Főleg ha filmekről írok, vagy könyvekről akkor mindig bemásolok belőle részletet,vagy a hátoldalon lévő ismertetőt. Ez kicsit megkönnyíti az olvasók dolgát talán.

A legtipikusabb dolog a kép csatolás. Szerintem ez az ami mindenkinél jellemző; én meg kifejezetten szeretem képekkel nyomatékosítani az irományaimat, illetve jó mert az olvasók láthatják a dolgokat. Tudom vannak akik kevésbé szeretnek olvasni és a képekkel teletömött posztokat részesítik előnyben.. van aki szeret olvasni,azoknak meg a szöveg kell- én próbálok középen maradni: képek is vannak,meg iromány is.
Amit mostanában sikerült végre megcsinálnom,az a képek vízjelezése. Ezt eddig csak a portré fotózásos képeimnél használtam,de jól jön itt is szerintem. Már réges-régen akartam ezt használni,de rossz volt a ps-em (tiszta bugos/hibás volt), nem rég kaptam egy újat és most minden rendben működik.
Bocsánat,ez egy béna minőségű kép,de példának jó lesz
A címkézést szoktam még használni,meg az ütemezést. Az utóbbit eléggé sűrűn,mivel nem érek rá délutánonként mint a legtöbb ember,így előre legyártom a napi posztot és irtó hasznos,hogy a többit elintézi az oldal!

Igazából nem tudom mi minden van még- lehet,hogy kihagytam valamit,de egyenlőre ennyi. Nem használok különleges dolgokat,a blogger.hu adta lehetőségekkel élek,egyszerűen. Ennyi (:

De ha bárkinek van bármi ötlete,nyugodtan ossza meg! ♥

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése