Oldalak

2015. május 15., péntek

Vadregényes kirándulások IV- V

...avagy Baranya megye felfedezése negyedik és ötödik rész.
Úgy döntöttem,hogy kettő- három kirándulást összevonok,mert praktikusabb,plusz az egyik nem volt olyan hosszú -habár képeket termeltünk rendesen- mégis így jobban jön ki az összkép.  Folyamatosan jönnek az újabb és újabb események, szóval nem sűrűn vagyok fellelhető- de ezt írtam a korábbi bejegyzésben.
A kirándulások dátumaira abszolút nem emlékszem, szóval a lényeg,hogy voltak valamikor.  Viszont azt most mondom,hogy ezek különböző időpontokban voltak.

Az útvonalaink körülbelül
-Pécsváradi vár
-Cikó-Máriaszéplaki templomrom,
-Ófalu - Eszterpuszta templomrom
-Mecseknádasd- Schlossberg-(Török vár)

Ez a rövidebb kirándulásunk volt és lényegében nem volt semmiféle tervünk, csak úgy mentünk.  Érdekes egy nap volt ez mert nem voltunk egyedül,de élveztem és sok mindent láttunk. Egyetlen egy "hiba" volt az ekkori dolgokban: mégpedig,hogy nem álltam kamera elé. Ezt úgy értem,hogy sokféle romot néztünk meg közelebbről,de sajnos én marha nem fotóztattam le magam velük,pedig imádom a kastélyokat és a romokat. Mondjuk bele nem halok,mert egy rakat tervünk van- de ez egyenlőre nem publikus.
A képek továbbra sem művészképnek készültek.

De beszéljenek a képek
Pécsváradi vár. Ezt az egészet csak kívülről örökítettük meg; igazából idő nem volt elmerengeni rajta,de maga a látvány szép volt. Ez az egy kép volt használható sajnos; a többi oldala nem sikerült olyan izgalmasra.
Megfordultam. A vár előtti látkép, "totemekkel".
Ez is még a vár előtt van; angyal szobor.
Következő állomásunk Cikó- Máriaszéplaki templomrom volt. Ez egy nagy területen volt, könnyen megközelíthető volt.
Hátulról is megörökítettem.
Na ez az a falu ami mellett elhalad a távolsági mikor Pestre megyek (mentem régen), s mindig láttam kiírva,hogy Ófalu. Sose gondoltam,hogy egyszer benézünk ide és azt pláne nem ,hogy találunk is itt valami érdekeset. Ez az Ófalu - Eszterpuszta templomrom.
Ez belülről van- ilyen a kilátás felfelé.
Szintén belülről- de itt a nyílásokat akartam érzékeltetni.
Ez meg a bejárata. Itt nagyon jó a kis nyíláson beszűrődő napfény,ahogy rávetül a fűre. Ez Janó fotója amúgy.
Ez hátulról.
Egy másik oldal.
Ófalu után tovább mentünk,és megnéztük a Mecseknádasdi romot is. A régebbi Óbányás posztomban emlegettem ezt a helyet ha rémlik- itt kellett Verával átszállnunk,meg hazafelé is itt szálltunk fel. Na már akkor kiszúrtam a várromot a buszmegállóból,de nem nagyon akartuk megmászni; úgy voltam vele,hogy majd egyszer valamikor... erre tessék, meg is történt a csoda: Janó kitalálta,hogy lessük meg ha már ott vagyunk a környéken.
Egészbe nem tudok róla képet mutatni,mert tele volt turistákkal és kifeküdtek a romokra... elég hülyén nézett ki az egész- így most csak részleteket mutatok. De ez lenne a Mecseknádasdi  Schlossberg (Törökvár) rom.
Belső rész.
Belülről fotózva a külső fal.
Belülről.  Szép volt az egész látvány,csak nagyon sokan voltak fent,és volt nyüzsi.
Ez is nem messze a romoktól volt- kilátó. Itt is sokan voltak :D  de azért egy képet tudtam normálisan csinálni.
Tartalmasan telt ez a nap és sokféle dolgot néztünk meg. Nem másztunk most se be sehova ,de azóta tervben van ám egy újabb barlang mászás- már szereztünk hozzá jobb lámpát és a hely is meg van.
Aztán volt egy másik napunk,ami ezután pár héttel esett meg(talán); lényegében ez egy nagyon rövid szakasz bejárása volt. Kisrétre mentünk.
Eredetileg ide nem is hoztam fényképezőt,szóval Janó kompakt gépével készültek a képek. Egy kettőt megmutatnék,mert olyan időpontba voltunk,mikor a fények tökéletesek voltak és gyönyörűen szűrődtek be az erdő mélyébe és sok részlet szépen mutatott.

Útközben fotóztuk.
Ezt is. A neveket meg nem mondom már sajnálom.
Ez nem egy nagy dolog kép,de muszáj volt ezt a domb oldalt megmutatnom. Akárhányszor eljövünk erre,mindig rácsodálkozom. Tv torony mögötti rész- sípálya :D
Odaérve,ebbe a kilátóba ültünk be.  Janó próbálkozott több képpel is.
A kilátóból a kilátás egyik része...
...másik része.
Egy én. Az a helyzet,hogy volt egy időszak,mikor pontosan az arcomba világított a fény,és ez jó kis fotótémát adott nekünk. Azóta ezzel kísérletezünk több helyen,többféleképp.
Nagyon izgalmas volt a fény játék vagy játék a fénnyel.
Nem igazán voltam felkészülve a fotózásra és hát nem is úgy néztem ki-de végülis belefér.
Jó sok kép lett ebből a sorozatból is-de próbáltam a jobbakat beválogatni.
Lefigyeltük a bolygókat.
Ugyanezen a napon volt az is,hogy hamar be kellett fejezni ezt a rövid túránkat és szállítási feladatunk volt, vagyis nekem nem, én önként csatlakoztam az egészhez. Viszont  este volt egy pár szabad óránk, így neki álltunk csillagokat lesni.
Hát én még sose láttam közelebbről az eget! Nagyon csodás volt és elámultam. Egy totál sötét mező szerűségen voltunk, valami Mordor szerű faluban... ,de mégis ez az élmény kárpótolt mindenért. ♥

S végül újra Kisrétről osztok meg pár képet,de egy teljesen másik napon...éjjelen. Ugyanis végig mentünk a fentebb említett pihenőig,csak éjszaka. Ezt ne próbálja meg senki :D  Nagyon durva élmény volt. Teljesen más érzések,hangok,látvány. Ijesztő,mégis izgalmas.
Mondjuk nem bakancsba mentem mert ez se volt betervezve estére, hanem spontán jött- de hát ilyen az élet. Estem is egyszer kétszer a kiálló szikladarabokon- vicces volt.
Itt is készült kisgéppel pár kép- egyáltalán nem a legjobb minőség, viszont  muszáj volt megörökíteni.
A pihenő- csak hogy mindenki képben legyen miről magyarázok. Erről írtam fentebb.
Ez a város irányába készült fotó- nagyon tetszik a színe.
Ez meg egy random kattintás az útról,amin visszafelé vaksötétben jöttünk. A vaku volt a jó barátunk (:
Nos,körülbelül ennyi most egyszerre. Kicsit több történést dobtam össze,mert a következő kirándulós napunk megint hosszú volt és sok sok kép készült, szóval annak kell hely. Ezek meg kisebb ,több napos szösszenetek (:

Ismerős valakinek a hely?
Voltatok valamerre mostanság?

1. Nekeem!!!
    Durva milyen szépek ezek a tájak így fényképen keresztül, a mi kirándulásaink mindig egybefolynak, így nem tudom annyira "értékelni" őket...és amikor látok ilyen képeket és JÉ itt is voltam, jéé ott is...és a felére nem is emlékszem, mert elvesztem köztük az emlékekben...
    Vagyiiis...mi mindig úgy szoktunk nyaralni, hogy elmegyünk Budára pár napra, onnan valahova, ahol van egy szállásunk, és azt a részt fedezzük fel...Pl most Sopron-Fertő-Győr meg ilyenek (tehát az ország É-NY része) volt soron, de múltkor Pécs és környéke (a Dunántúl déli része), viszont volt, hogy a Balatonhoz mentünk, akkor a Dunántúl Északi részét fedeztük fel...és ilyenkor van olyan nap is, hogy három-négy várost megnézünk várakkal, műemlékekkel, múzeumokkal...és így nincs ideje ülepedni a dolgoknak...általában erőltetett menet és rohanás az egész...

Egyébként a fényjátékos képek nagyon tetszenek! :)

1. Most akkor képzeld el milyen csodásak voltak élőben (: De örülök,hogy a képek ilyen jól visszaadják a filinget.
      Nekem is voltak ilyen összefolyások emlékezetben,de a képek miatt eszembe jutnak- főleg hogy nekem ezek rendszerezve vannak és tudom mi hol készült, meg hát meg is beszéljük mindig (:
      De ha ennyire erőltetettnek érzed,akkor mért nem lassítotok? Mármint kérd meg azokat akikkel mész,hogy inkább nézzetek meg kevesebbet,mint így.
      Vagy csinálj feljegyzéseket.

De köszi szépen- örülök hogy tetszenek ^^

2. Fel szeretnék egyszer menni abba a kilátóba, és a templomrom is annyira gyönyörű!!!
    Jók lettek a képek. ;)
    Holnap megyünk elvileg kirándulni vagy túrázni, kinek hogy tetszik. :D

1. Élőben is nagyon csodás volt minden és tökre jó,hogy így képekből is ennyire átjön (:
      Na majd kíváncsi leszek (:

3. Micsoda vadregényes, szép tájak! Ezek a romok nekem is nagyon tetszenek, minden kép olyan hangulatos :) Kicsit irigyellek, hogy te ilyen helyekre is el tudsz jutni, nálunk mindenhol csak beton van, ami meg zöld, azt már ismerem. De majd lehet egyszer körülnézünk mi is Viktorral, hátha olyan helyeket fedezünk fel, amik érdekesek és szépek :)

1. Igazából szerencsém van,mert a túra társam ismeri jól ezeket a helyeket és hát ő visz mindenfelé. De a vicc,hogy még mindig "csak" Baranyában vagyunk (: