Oldalak

2019. július 5., péntek

Terem vs otthon - edzés

Szerintem amíg világ a világ, addig ez egy tipikus 'jó kérdés' lesz.  Ahányan vagyunk annyiféle gondolat létezik erre.  Elég régóta mozgok a termek világában - igazából ez az egész még a legelső fiúmmal kezdődött és bőven gimis csitri voltam, 10. osztály körül. Kisebb nagyobb kihagyásokkal  egészen mostanáig, így van mögöttem egy kevés tapasztalat.

Igazából én egyik verzióra se tudom azt mondani, hogy jó vagy rossz, mert szerintem mindegyiknek megvan az előnye és hátránya. Gondoltam kicsit hangosan agyalok ezen és megosztom Veletek az én nézőpontomat erről 😊

💪Terem💪

Előnyei

  • Speciális gépek állnak a rendelkezésedre - mindenféle izomcsoportra lehet ma már gépet találni, szóval ha valaki nem elég kreatív, hogy szabad súlyokkal állítsa össze a gyakorlatokat, akkor sincs baj, mert a lehetőség mindenkinek adott; nem beszélve a sokféle fajta kardió gépről;
  • Szakemberek állnak rendelkezésedre, akiktől bármikor kérdezhetsz segíteni fognak ha valamit nem ismersz a teremben - ez egy nagyon szimpatikus dolog; a legtöbb teremben vannak már évek óta oda járó fickók vagy csajok és azok biztos tudnak okosat mondani ha bármi kérdése van az embernek;
  • Személyi edzőt fogadhatsz magad mellé -a legtöbb teremben mindig rohangál minimum egy, akit felkérhetsz, hogy foglalkozzon veled- így biztos megkapod a minőségi és helyes edzést egy órára; persze ki kell fogni, hogy normális legyen meg jó árat kérjen, de a kisebb helyeken inkább ez van. Sokkal jobb szerintem szakemberrel együtt dolgozni, mert ő látja ha valamit rosszul csinálsz és egyből javít, hogy ne rögzüljön szarul a gyakorlat. Lehet, hogy hülyén hangzik és így nem gondolnak sokan bele, de a terembe járás is olyan, hogy kell hozzá gyakorlat- főleg ha az ember nagy súlyokkal akar később dolgozni, ugyanis ott ha hibázol akkor lesérülhetsz. annak meg nincs értelme. Szóval sosem szabad félni segítséget kérni. 
  • Változatos edzéseket tudsz magadnak összeállítani- annyiféle jó gép van még a kis termekben is, hogy győzzön az ember válogatni, a szabad súlyokról meg ne is beszéljünk; 
  • Hasonló célért küzdő emberek vesznek körül- így akár motivációnak is fellehet ezt fogni;
  • Változatosság, új inger az életedben mert ehhez mindenképpen ki kell otthonról mozdulni; 
  • Hozzá tudsz szólni valakihez (ha akarsz) - mert mindig van lent valaki, így magányosnak sem érzed magad;
  • Idővel barátságokat lehet kötni- igaz ez egy magányos dolog szerintem, de csak jól esik, ha mész a terembe és vannak köszönő komák; 
  • A lehetőségek végtelenek az eszköz használat terén
  • A legtöbb terem ki van egészítve valami szépségápolási hellyel is- gondolok itt körmösre, szaunára, szolira, masszőrre; szóval csak jól jár az ember;
  • A legtöbb teremben lehetőség van esetleg csoportos órákra, ami szintén csapatépítő jellegű, illetve nagyon mulatságos, így fel sem tűnik, hogy szenved az ember; 
  • Előbb utóbb elkészül a beach body;


Hátrányai

  • Fizetni kell érte - sajnos sok helyen nem is keveset, de azért mindig meglehet találni azokat a nem túl elit helyeket, ahol nem megy rá inged gatyád;
  • Emberek közé kell menni - ez ugye nézőpont kérdése, mert van akinek nem okoz problémát; személy szerint utálok emberek közé menni, de ez is egyfajta önerőszak, mert muszáj. Úgy vagyok vele, hogy ne a testem meg a rossz szokásaim irányítsanak, hanem majd én azt tudom, ezért próbálom magam kényelmetlen helyzetbe hozni, és ez az. Viszont úgy érzem működik, mert most már ott tartok, hogy csak bizonyos napokon érzem azt, hogy nem bírok közéjük menni. Szóval mégiscsak jó terápiás jellegű ez a dolog 😄
  • Nem tudsz rögtön megfürdeni - vagyis ez így nem 100%-ban igaz, mert rendelkezésre áll a tusoló, de sokan vannak akik túl szemérmesek  vagy éppen meleg víz nincsen. 
  • Zsúfoltság- vannak időszakok, amikor egyszerűen fullig vannak a termek.. , ez általában kora reggel és késő délután van, meló előtt meg meló után. Ilyenkor sajnos van, hogy várni kell.
  • Foglalt a gép ami neked kell - ez bármikor megeshet, még akkor is ha csak keményen ketten vagytok a teremben- van, hogy a másiknak is pont ott van dolga ahol nekünk... Ilyenkor újratervezés fejben (edzővel ez azért jobb, mert ő már annyira rutinos, hogy rögtön talál más alternatívát ugyanarra az izomcsoport megmozgatására).
  • Bosszantó emberek - hiába, de ahányan vagyunk annyiféle személyiség típus, így alap, hogy nem lehet mindenki szimpatikus, plusz ha még irritáló dolgokat is tesz a közelébe az embernek, akkor csak megy az idegeskedés. Ilyenkor jobb a terem másik részét megcélozni. 
  • Időveszteség - gondolok itt arra, hogy azért senki nem a kondiban lakik, így oda el kell valahogy jutni ami idő. Persze tudjuk azt, hogy mindenkinek arra van ideje amire szán... Mindenkinek megvannak a prioritások. Én pl. munka előtt járok, így igaz elmegy az egész délelőttöm kemény munkával és csak utána húzom le a műszakomat estig, de nekem így éri meg. 
  • Rohadt büdös emberek - ez van akinek kellemetlen, vagy aki meg nem foglalkozik vele. Mondjuk ezen pánikolni szerintem felesleges, mert nyilván izzadni meg szenvedni megy az ember a terembe, és még nem találkoztam olyannal, aki rózsaillatú izzadtságot termelt volna. Ha valaki ezt nem bírja, vagy önmagának találja cikinek, akkor ne menjen terembe.
  • Hangoskodás - vannak helyek ahol ki van írva, hogy tilos kiabálni (fura, hogy ezt ki kell írni) 😆, de ennek ellenére természetesen a legtöbben csinálják vagy épp nyögnek. Ez ilyen. 
  • Tuctuc zene - sokan ezt használják kifogásnak, hogy emiatt nem mennek terembe, mert jaj a zene. Igazából Te magad is vihetsz zenét, nincs megtiltva. Én pl. kardióhoz csak saját zenét használok, viszont súlyozáskor elvagyok azzal a zenével ami ott van - igaz, hogy nem az én világom, rohadt uncsi egy idő után mert ismétlődik, de teljesen jó szerintem. 
  • Gép foglalás - az ilyet én is utálom, mert amikor az ember szeretne haladni, akkor nem tud, mivel épp beszélget a másik aztán a gépet meg foglalja... Ezt amúgy terme válogatja, mert nincs mindenhol ez; ahol én vagyok ott max a súlyokat nem pakolják el. 



💪Otthon💪


Előnyei

  • Könnyen a napirendbe illeszthető, bármikor neki állhat az ember;
  • Nem kell kimozdulni - nem megy az idő azzal, hogy eljusson az ember a teremig; az időjárásnak se kell kitenni magunkat;
  • Nem kell emberekkel érintkezni - talán a legjobb része, de ez is nézőpont kérdése, mert van aki szeret kommunikálni;
  • Edzés végén csak Te szagolod magadat és Téged sem szagol más;
  • Nem kell várni a súlyokra, egyből minden rendelkezésedre áll;
  • Rengeteg videó közül lehet válogatni a neten, amikre lehet tornázni (nyilván figyelembe kell venni, hogy mennyire hiteles);
  • Rögtön ellehet menni tusolni úgy, hogy arra se kell várni, és kényelembe megejtheti az ember;
  • Nem muszáj edző cuccba öltözni 😂
  • Előbb utóbb elkészül a beach body 😂



Hátrányai

  • Ellehet sumákolni ezeket az edzéseket - én a magam részéről például ezért nem csináltam itthon tartósan 😣 Sokszor nem volt kedvem, meg még egy kicsit pihenni akartam és ott tartottam, hogy elment a semmire az egész délelőttöm, mert akkor már kitoltam, hogy majd legközelebb, vagy tökre más kötötte le a figyelmem. Bár én az otthonról dolgozást se szeretném, mert ugye ilyenkor az ember alapból szívesebben foglalkozik mással. A terembe meg én leteszem a telefont (nincs közösségi média, nincs telefonálgatás, csak zene), ott vannak a többiek körülöttem és alapból ciki sokáig ülni vagy nem csinálni semmit, szóval ez is amolyan löket; 
  • Nem biztos, hogy a 100%-ot adja bele az ember, mert nincs környezeti motiváció- ezt úgy értem, hogy azért a terembe körül veszi az embert sok más egyén és látod ahogy mindenki küzd, harcol és valahol ez az emberben is egyfajta vágyat ébreszt, hogy neked is megy. Persze ez lehet, hogy csak az én hülyeségem;
  • Ha rosszul végzed a gyakorlatot senki nem szól és korrigál - így elég hülyén rögzülhetnek gyakorlatok illetve nem is lesz hatásos, aztán megy a csodálkozás, hogy valami nem jó 😴😴
  • Könnyű lecsalni a videókat - ma ezt hagyom ki, ma meg amazt... Ördögi kör;
  • Korlátoltak az eszközök - azzal tud az ember dolgozni ami otthon van; persze ha van komplett edzőterem a lakásban az a legjobb 😂, de nyilván nincs;


Bármelyik mellett is dönt az ember nincs rossz megoldás vagy jó. A végcél ugyanaz ha jól csináljuk. Lehet hibázni egymagadban is és társaságban is. Minden benne van a pakliban.
Az idő ráfordítás mindkettő esetben megfog térülni, csak türelemmel kell lenni
és szerintem ez a lényeg ♥
Természetesen a listát mindkettő oldalon lehetne még itt is és ott is bővíteni, így ha van valami tapasztalatotok nyugodtan osszátok meg kommentben 😄

Jó edzést mindenkinek a nyárra is! ♥

4 megjegyzés:

  1. Jó cikk! Nekem leginjkább az emberekkel van bajom, de az edzőtermi hátrányai közül minden.. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, örülök ha bejött ^^

      Igen ez az alap szívás, hogy ha utálod az embereket akkor bukta az egész :'D Nyilván otthon edző vagy (:

      Törlés