Oldalak

2020. május 11., hétfő

Tegyünk tisztába dolgokat

Egy jó ideje sok téma foglalkoztat, amikről úgy érzem zavarosak lehetnek sok ember számára- néha a visszajelzések ezt mutatják. Ezek nem egyszerre találtak be, hanem évek alatt gyűltek össze, és most egy kisebb csokorba szeretném Nektek összegyűjteni.

"A goth és a viking hogy függ össze? " - kérdezte egyszer egy vadidegen srác egy fesztiválon, aki leült hozzám beszélgetni és kiszúrta a bazinagy Mjölnirt a nyakamban.
Ez számomra mindig nagyon zavaros, mert úgy csinálnak néha az emberek mintha egyik dolog a másikat kizárná vagy mintha mindenféleképpen összefüggéseket kellene keresni dolgok között. Tudom, hogy az emberi természet ilyen, hogy rendszerez, de tisztában kell(ene) lenni vele, hogy nem minden dolog között van összefüggés, - max már csak belemagyarázni lehet - vagy nem minden kontextusban lehet az összehasonlítást elvégezni.
Ha szeretek városban panelban élni (amúgy nagyon nem), akkor nem járhatok erdőbe kirándulni? Vagy ha a horror filmeket preferálom, akkor nem hallgathatok zenét youtubeon? 😟

Természetesen válaszoltam a srácnak mivel nem kötekedésnek szánta, csak ismerkedni szeretett volna és ez volt rajtam akkor a legfeltűnőbb.
A kérdésre a válaszom természetesen nemes egyszerűséggel az, hogy sehogy. A kettőnek semmi köze egymáshoz.  Az egyik egy divat/ stílusirányzat, szubkultúra, zene, stb., míg a másik egy történelmi korszak, mitológia, kultúra - ha röviden akarom megfogalmazni. De itt arra szeretnék kitérni, hogy ez a kettő nem is egy halmazban található, így marha nehéz róluk egy kontextusban beszélni.
Én pedig kedvelem ezeket és néha egyszerre jelennek meg rajtam. Szóval nem kell túlmisztifikálni.

Igaz, hogy vannak olyan elemek amikből a mai modern társadalmunk úgymond divatot csinált (na így ebben a formában már lehetne miről beszélgetni, mert van összehasonlítási alap - hogy összefügg e a goth és a viking; bár nyilván így is az a válasz, hogy sehogy), de én ezzel mindig úgy voltam, hogy legalább így ezt a régi korszakot életben tartjuk; az emberek érdeklődőek (pl. biztos sokakat érdekelnek a harci bemutatók is, amiket a viking egyesületek csinálnak, vagy akár vásárok), nyitottak még mindig rá.
Ennek a hátulütője sajnos az, hogy sikerült sok egyéb (fantasy) dologgal összemosni az egészet (itt szidhatnánk Tolkien világát is akár ) és a laikusok nem tudnak néha különbséget tenni, aztán életükre esküdözve állítják a fals információról, hogy az bizony úgy van mert a sorozatban (Vikingek - most amúgy is ez az alap mindenki számára) is úgy volt.
Viszont van az a réteg, aki ha valamit nem ért vagy nem biztos benne, akkor utána néz.

Ne értsetek félre, nincs bajom se  a sorozattal, se azzal, hogy kereskedelmi fogalomban lehet ezzel kapcsolatos termékeket kapni (én is bőven imádok vásárolni!), se semmivel. A magam részéről mindig elolvasom a tájékozottabb  ismerőseim (értsd úgy, hogy olyanok akik történelmileg pontos adatokkal tudnak szolgálni) írásait a sorozatról vagy egyéb alkotásokról, így eltudom különíteni az autentikus dolgokat a fantasytől.
Minden érdekel ami a viking témával kapcsolatos, de igazából én is csinálok olyan képeket, sminkeket amik nyilván nem korhűek - bár valamiért mindig feltételezem, hogy ez úgy leesik az embereknek, főleg mert sose állítottam az ellenkezőjét.😡

El is érkeztünk egy másik gondolathoz a "Miért sminkelsz így? Ennek köze nincs a vikinghez" kérdéssel. Mondjuk ez nem egy gyakran ismételt kérdés, de ha már beszélünk ezekről akkor fontosnak érzem, hogy meséljek erről is.😇
Soha nem mondtam senkinek, hogy csak és kizárólag olyan a sminkem. Szeretek alkotni, kísérletezni, továbbfejleszteni tovább gondolni ötleteket és úgy gondolom, hogy erre szabad kezet kap mindenki a 21. században.

A másik dolog, hogy lehet többen nem tudjátok rólam de én a sámáni dolgokkal szeretek foglalkozni; a viking kultúrán belül is a legjobban a mitológia és a rúnák érdekelnek. Nekem ez a szívem csücske már több éve és mélyen az életem része, így egyértelmű, hogy sokszor megfog nálam jelenni (smink, köröm, ruhák) - akár volt ilyen a régi időkben akár nem.
Most most van és én szeretem ebbe beleélni és átadni magam azoknak a jó érzéseknek amik ilyenkor bennem kavarognak mikor felfestem Őket és így kicsit éltetni ezen keresztül is ezt a világot.
Más harci edzésekre jár, megtanulnak karddal és pajzzsal harcolni (egyébként bevallom ez a része is érdekel), én meg jeleket festegetek, faragok, rajzolok.

Korábban nem szerettem volna ennek hangot adni mert nem éreztem azt, hogy itt lenne az idő feltárni ezeket a gondolataimat. Ez mindig eléggé megosztó téma, mert rengeteg rosszindulatú ember van aki tudálékosságát kifejezve csak kötekedni jön és osztani az észt (teljesen feleslegesen, mert ha érdekel úgyis kérdezni fogok, nekem ez nem degradáló és amúgy is kíváncsi természetem van).
Szóval nem is szívesen beszélek ilyen témákról mert félő, hogy mindig van valaki aki jobban tudja és ennek erőszakosan hangot is ad. Viszont kicsit  beszélni szerettem volna erről, mert évek óta bele- bele kúsznak a gondolataimba ezek  és nyilván oka van.
Nem mondom, hogy nekem bármiben is igazam van, sem azt, hogy én gondolkodom erről jól, viszont a saját életemben jelenleg így van ez rendben.

Katt a képre♥


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése