Oldalak

2015. szeptember 17., csütörtök

Arcápolás - ahogyan én csinálom ♥

Régóta gondolkodom már egy ilyen bejegyzésen,bár tudom,hogy mindenkinek meg van a maga kis bevett szokása és nem is akarok okoskodni, viszont én mégis megosztanám Veletek a rutinomat.
Wikkával való komment váltás utána jött az ihlet,hogy meg is írjam,hátha segít valakinek, illetve ha már Felotól sok mindent tanultam,akkor miért ne?!
Nagyon sok ember alap hibákat követ el mert nem ápolja a bőrét megfelelően; olcsó sminktermékeket és krémeket használ- ráadásul nem is megfelelően-, aztán megy a csodálkozás,hogy  30 éves korra a bőr ráncos, foltos,megereszkedett vagy kiszáradt/zsíros lesz. Abba most nem megyek bele,hogy mit tesz a szolárium vagy a téli hideg a bőrrel,mert azt évekig lehetne csűrni csavarni,de az alap hidratálás szerintem így is úgyis elengedhetetlen.
forrás- pinterest
Szerintem mindenkinek havonta vagy két havonta el kellene mennie kozmetikushoz mély tisztításra,ugyanis annál jobban semmi nem pucolja meg a bőrt a szennyeződésektől. Ha ez megvan,akkor onnantól magunknak is könnyű ezt fenn tartani.
Persze tudom,ott van az hogy "nincs pénzem kozmetikusra".  Viszont akkor mi magunknak, helyileg kell tennünk az arcbőrünkért,ami ugyanúgy nem olcsó.
 Azzal kezdődik,hogy válasszunk jó arctisztító márkát,amit elfogad a bőrünk(nekem vegyes bőröm van és eszerint válogatok)- ez lehet több próbálkozást igényel,nálam mindenképp így volt mire rájöttem mi a jó. Nos nekem a Garnier termékcsalád nagyon bejött; ezen belül is a PureActive meg a Pure arctisztító gél. Ezek ugyanazt tudják, én felváltva szoktam használni őket. Az egyiknek dörzsgumis feje van,a másikhoz vettem külön ilyen kefét. Ezek nagyon jól eltávolítják a smink darabokat a bőrről és bár azt írják rá,hogy csökkentik a faggyú termelést és pattanások ellen is jó,ebben nem vagyok olyan biztos (az mindig termelődik és a pattanásokat meg jobb ha kozmetikus eltávolítja először- és azért mondom,hogy kozmetikus,mert ők normálisan kitudják nyomkodni és nem az lesz,hogy az ember neki esik és befelé nyomódik a pattanás. Ezzel több kárt okozunk mint hasznot ).
Fürdés után én ennek a Garnier Pure arctisztító gélnek a párját használom- a Tisztító, pórusösszehúzó tonikot-,amire  szintén azt írják,hogy pórus összehúzó. Na most Felonytól azt tanultam meg,hogy nem szabad a pórusokra felvinni,mert csak kiszárítja a bőrt,viszont az "aktív" pattanásokra lehet. Nekem ez általában az állam és a nyakam körül van sajnos,szóval én csak azt a területet kenegetem.
A bőröm többi részére szintén Garnier-t használok,méghozzá a micellás vizet. Tudom erről is megoszlanak a vélemények,mert nem vagyunk egy bőrtípusúak,de én ezt szoktam még használni és a vegyes bőrömre kiváló. Illetve tökéletesen eltávolítja a maradék sminket,ami esetleg megmaradt a bőrön fürdés után. Ezt megszoktam várni míg megszárad.
Ha ez meg van,akkor ne felejtsünk el valami éjszakai hidratáló krémet használni a bőrre. Na most ennél is ugyan az van mint a micellás víznél: mindenkinek más használ a bőrére,de mindenképpen jobb vagy gyógyszertárba kevertetni krémet vagy szintén kozmetikustól kérni. Nekem is úgy van a bőrtípusomnak megfelelően kikeverve egy tégely éjjel-nappali krém,amit mindig viselek (igen,smink alá is!).

Nos ez az arctisztító szertartás mind lefekvés előtt kellene, mind sminkelés előtt. S ha már eljutottunk a sminkeléshez,akkor itt is meg kell említeni pár dolgot.
Tudom,hogy nem mindenkinek van annyi pénze,hogy egy drágább kozmetikumot megengedhessen magának,de azért pár száz forintnál csak több van; annyira jó lenne ha senki nem kenne az arcára egy eurósban vásárolt kencéket. Tudom,hogy olcsók,de könyörgöm gondolkozzon el rajta mindenki. Megéri kiadni még kevés pénzt is és hamarabb tönkre vágni a bőrt, mint mondjuk egyszer kétszer többet költeni minőségre,de úgy hogy a bőrnek jó?!  
  A szar termékeknél ugyanúgy kiad az ember pénzt- akkor inkább gyűjtsd össze és vegyél egy kicsit minőségibbet. Egyrészt a látvány is szebb lesz,másrészt az egészsége a bőrnek is mindent megér. Jobb hosszabb távra gondolkodni és nem felelőtlenül kenegetni mindent össze a fejünkre. Tényleg nem akarok beleszólni senki szokásaiba,de ezzel is többet árt az ember mint használ. S ha már így is úgyis fizetni kell a sminktermékért,akkor már válasszunk valami jót.
Nekem a jó minőség kiválasztásában Ági barátnőm segített. Van egy hely ahol rendszerint bevásárol ilyen minőségibb vagy mondhatnám azt is,hogy professzionálisabb termékekből (és nem feltétlenül az a professzionális amire a tv-ben azt mondják ;) ) és így ismertem meg a Nyx termékeket.  Na ennek sajnos van egy ára,de klasszisokkal jobb a látvány és az érzés is mikor ezzel festem magam.
Persze ne értsen félre senki, nem mondom,hogy mindenki azonnal ilyen 10ezres termékekkel kenegesse magát -bár a bőr meghálálja.  Én most úgy voltam vele,hogy ha már van keresetem akkor megpróbálok tenni magamért valamit. Jó mondjuk előtte se csaptam szét a bőröm,mert a Garnier BB krémjeit használtam,vagy Astort, Maybelline,stb. 
A Nyx folyékony alapozója-HD Studio Photogenic- nagyon kellemes érzés a bőrnek. A nude árnyalatát használom, és minden bőrtípusra jó! Nagyon szépen fed,illeszkedik a bőrszínemhez, parabén mentes, sokáig eláll (Ági szerint ezek a termékek évekig megvannak anélkül,hogy kicsapódnának az összetevők), lágy tónust ad és még az is rá van írva,hogy stúdió fotózásra is jó :D
A Nyx kőpúdere- HD Studio Photogenic- elsőre nagyon fura volt nekem,mert teljesen fehér. Nagyon rácsodálkoztam,mert féltem,hogy fehér leszek,de nem. Nagyon tökéletesen lefixálja a folyékony alapozót és frissnek, üdének látom a bőröm. Ráadásul ha a melegbe be is zsírosodik az arcom,akkor is tart  sokáig ez  kis termék.
Felonytól megtanultam a helyes sminkelés lépéseket (bár sokat tudtam már,de mindig tanul az ember és profiktól mindig hasznos infókat lehet kapni),ami az arctisztítással kezdődik- amiről eddig írtam-, majd  a krémezés az alapozás előtt. Ez nagyon fontos. Sok ember elszúrja,mert azt hiszi,hogy ha lemossa az arcát és jól kiszárítja akkor jó lesz az alapozó alatt,mert nem zsíros, holott ezzel zsírosodik még inkább. Minél jobban tisztítja valaki a bőrét -és nem hidratálja- annál szárazabb lesz,ergo megindul a faggyútermelés. S ezért van,hogy összeáll az alapozó a bőrön,vagy hamar zsírosodik az ember arca. A krémezett arcnál meg kell várni míg beszívódik,majd mehet az alapozó,korrektor és aki amit szokott még, végül a kőpúder.
Igen,ez így kicsit hosszadalmas és időigényes, viszont inkább kelj fel korábban ennyivel,mintsem egész nap az undorító, ki tudja milyen összetevőkből álló sminket szívja magába a bőröd egész nap,amit reggel összedobtál.
Persze ezek csak az én rutinjaim meg elgondolásaim és nem biztos,hogy mindenki egyet fog érteni- én mindenesetre nem csak a felszínt nézem,hanem ami mögötte van és az sokkal fontosabb szerintem. Ugyanis az egészségünk megőrzése a cél,nem pedig megvárni míg baj történik és azt elfedni. Hisze ha rendben az egészségünk,akkor nincs semmi drasztikus hiba amit el kéne fedni.
Itt rögtön fel is lehetne sorolni egyéb külső tényezőket,amivel bőrünk szépségét megőrizhetjük,mint például helyes táplálkozás meg elegendő folyadék (lehetőleg víz) fogyasztása- de ezekbe direkt nem mentem bele,mert most a kencékről szólna ez az iromány.

Meséljetek a saját tippjeitekről! ♥
Mit gondoltok az olcsó sminktermékekről?
Jártatok már pórul egy rossz minőségű termék miatt?

6 megjegyzés:

  1. Én váltottam illatmentes vagy mindenmentes kozmetikumokra az arcápolás terén. Legalábbis arra figyelek, hogy a parfüm ne legyen az első 5 helyen, de a többi összetevő legyen baráti. Szerintem összetevőket kell nézni, nem pedig az árat. A Balea termékei között is vannak szép összetevőjű kozmetikumok és fillérekbe kerül. Szóval nem feltétlen értek egyet azzal, hogy a drága= a minőséggel. Szóval szerintem törekedjünk minél szebb összetevőkre. Kedvencem a Bioderma mindenmentes krémes lemosója és Sensibio Light krémje. Illetve a BerBer Beauty pakolások permetek. Jah és szerintem olajakat is használjunk nyugodtan. Pl tiszta szőlőmag olajat. :) vagy barack...szét kell nézni. Csodát tesz a bőrrel:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod ez meg a másik és akartam is írni de kimaradt! Nagyon sokat beszélgettünk barátnőmmel erről,hogy mik az összetevők. Én például a balzsamomat cseréltem le olyanra amiben nincs szilikon- mert amúgy a legtöbbe van. S amúgy azért írtam az árat,mert igazából ami drágább ,abba barátibbak az összetevők is szerintem.
      Jó tippek- az olajról jut eszembe, amúgy a kozmetikusnál kapsz pakolásokat az arcodra,amiben különféle olajok, mg összetevőjű dolgok vannak.

      Törlés
    2. Évekig jártam vagy jött hozzám kozmetikus. Mondhatjuk, hogy "penge" vagyok a témában. Szerintem is érdemes kozmetikushoz járni, habár sok "nagy" blogger ellene van. Igazából nem értem miért. Egy jó kozmetikus csodát tesz, ahogy egy jó Kovács is. Meg túl van egy csomó minden ragozva ahogy tapasztalom.

      Törlés
    3. Ellene vannak? Mondjuk annyira nem mozgok abban a körben,te biztosan jobban tudod,meg látod. de szerintem butuskák akkor. Hisz a kozmetikus végtére is szakember- elvileg-,szóval jót tesz a bőrrel. Gondolom ez a sok ember,aki ellene van úgy hiszi,hogy ők jobban csinálják, nem tudom.

      Törlés
  2. Na,milyen jó is volt, hogy megkérdezted tegnap, hogy miért nem mosom le mindig a sminkem. Ilyen jó kis bejegyzések születhetnek belőle :P :D Mi az a micellásvíz?:O a nevéről sokat hallottam már, de amúgy semmit nem tudok róla :OO Voltam talán kétszet olyan arctistitáson, ahol jól megszadíltak a kozmetikusok, de utána tényleg szebb lett a bőröm. Szeretném ezt házilag is megtanulni.. Van, amikor rám jön a na "ma foglalkozom magammal" nap és akkor tényleg szépen ttőtől talpig kényeztetem dolgokkal a testem. De minimum minden hónapban egyszer kéne így időt szánni magunkra. Ha majd nekem is lesz saját keresetem, akkor én is fogok hasonló jó termékeket vásárolni, addig marad a házi praktika. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát hogy jó e,azt nem tudom,de talán valakinek hasznos :D De egyébként régebben is gondolkodtam ezen,de valahogy nem állt össze- nyilván azért,mert ennek most jött el az ideje ;)

      A micellás víz,a kedves vegyészmérnök barátom szerint semmit nem ér ,de valahogy nekem jobb a bőröm. Szóval olyan mint mikor megmosom az arcom vizzel,csak nem szárad ki. Rajta van a hátulján az összetevője- de majd megtudakolom,hátha lehet házilag is csinálni :D

      Na ugye hogy jó? nagyon fáj ha vannak patik, én is majdnem oda haltam,de utána felemelő! És nagyon jól mondod,tényleg kéne az embernek magával minden hónapban egyszer foglalkoznia! Azért 30-31 nap alatt csak összejön egyszer kétszer ^^
      Egyébként a házi praktika se rossz! Sőt nagyon hasznos- csak én erre nem tértem ki most külön,mert csak ezekre a megvásárolt termékeimre orientálódtam (:

      Törlés