Oldalak

2015. szeptember 14., hétfő

Országjárók II. Pécs, Mánfa, Komló

Drága Denevérkéim!
Végre valami vérfrissítés,mert új helyeket szeretnék megmutatni Nektek.  Az elmúlt hetekben voltunk Pécsen belül több helyen,meg Pécs mellett- mindezt csak úgy random. Sajnos az a helyzet,hogy mostanság mindennel rendelkezem csak idővel nem,mert vagy dologidő van,vagy pihennem kell. Így ezek a kisebb helyi kirándulások kicsit feldobták a napjaima, illetve amikre még szűkösen de volt időnk, azok a fotózások. Annyira szép helyeket sikerült megfognunk és bár én is rajta vagyok azokon a képeken, mégis azt kell mondanom nagyon szépek lettekösszképileg.
Most összefoglalom a kirándulásainkat a fotózásról meg később.

Útvonalak:

Pécs- Tv torony
MánfaMánfai templom, Kőlyuk-barlang/Mánfai kőlik/Mélyvölgyi- kőlyuk/ Gyula-barlang
Komló- Kora gótikus templom rom

Egyik nap délelőtt elmentünk a pécsi Tv toronyba,ami nekünk pécsieknek nem olyan nagy dolog,de ha ezt leszámítjuk és kicsit más szemmel nézzük,akkor érdekes látványosság. Az egyik legmagasabb dolog a városban -azt hiszem azóta a Tubes számít a legmagasabb helynek.
Mikor odaértünk,akkor eléggé elhagyatottnak meg üresnek tűnik az egész- én ezt betudtam annak,hogy munkaidőben voltunk ott. Viszont ha nem ismernénk a helyet,meg nem tudnánk,hogy látogatható,-meg éteremmel rendelkezik,plusz egy kiállítással-,akkor simán azt hinné az ember,hogy rég le van zárva. Szóval valami kellene annak a helynek,amitől életszerűbb lesz.
Viszont én nagyon régen(gyerek koromban) voltam fent a helyen és arra sem emlékszem,szóval most nekem ez újdonság volt (még akkor is ha itt élek). 
Egyébként egy erdős terület veszi körül a helyet,de busszal és autóval is megközelíthető.
Felmentünk és marha jó volt a kilátás- mindent be lehetett látni,mert egy körtorony. Van neki egy étterem része, egy dinó kiállítása és egy emelettel feljebb egy kilátója.
A tv torony alulról.

Kilátás!

Nem terveztünk fotókat,így fel sem tűnt,hogy megörökítik ahogy éppen furcsállom a nagy széljárást :P

Nagyszerű volt a kilátás és az hőmérséklet.

Szél *-*

Felirat hozzáadása


Az étterem részben fagyizni is volt lehetőség.

Az étterem mellett volt egy dinó kiállítás is.

Rövid leírás.

Ami megmaradt.


 A torony után elmentünk Mánfára,mert Janónak beugrott,hogy ott van egy régi templom a falun kívül és megkellene nézni- akár egy esetleges fotózáshoz.
A templomról:
Mecsek lexikon: "Mánfai templom (Közép-Mecsek): A Sarlós Boldogasszony tiszteletére szentelt műemlék templom festői völgyben, a településtől nyugatra található. A 12. században román stílusú kis méretű, egyhajós templom épült, (maradványa: a déli kapu és lőrésszerű ablakok). A 13. században bővítették, és a homlokzatot aszimmetrikussá tevő ötszintes, ikerablakos torony készült és fallal vették körül. A 14-15. századi újabb, immár gótikus stílusú bővítéskor kapta a torony melletti kapuját és az északi fal támpilléréit. A hagyomány szerint a középkori település odébb költözött, a templom viszont túlélte a török idők pusztítását is, ám környékét visszavette a természet. Úgy találtak rá, hogy a rengetegbe tévedt, és szarvával a harangkötélbe akadt bika "harangozva" hívta fel rá a figyelmet."
Amit mi láttunk,az az,hogy egész jó állapotban van még a hely,annyit leszámítva,hogy a falakba bele vannak karcolva hülyeségek és az az oldal számomra nem szép. Maga a gótikus kapu viszont gyönyörű és azt sikerült is a fotózáson szépen megfognunk-hamarosan arról is lesznek képek ;)
Valószínűleg használják is a templomot,mert láttunk bent vendégkönyvet,meg használati tárgyakat. Bejutni nem lehet,mert be van zárva.
A falun kívüli templom.

És az ajtó,ahol rengeteg jó kép készült és aki követ fb-on az láthatott már belőle ízelítőt.

Azért bekukkoltunk.

Meglepő egy hely volt :P
A templom mellett elvezet egy földes út be az erdőbe,ahol kijutunk a Kőlyukig. Ennek a helynek több neve is van,mint például Mánfai Kőlyuk-barlang, Mélyvölgyi-Kőlyuk,Gyula-barlang, Kőlyuk, Zichy Gyula-barlang, Mánfai Kőlik, Kőlyuk-barlang.
Megint csak egy olyan helyről beszélek,ami meghaladja magát és embertelenül gyönyörű.  Mint valami eldugott Erabor vagy valami tünde lak. ♥
" ....Elsőként Hölbling Miksa említette, aki 1844-ben járt benne. Feltárását az 1900-as évek elején Ozanich Gyula vezetésével kezdték meg. Ekkor még csak egy 6 m széles, 6,5 m magas, mintegy 10 m hosszú sziklaüreg és a hozzá csatlakozó két szűk folyosó volt ismert. A triász időszaki mészkőben, tektonikus törésvonal mentén kialakult, ma már 180 m hosszban feltárt járat vizét vízgazdálkodási célra hasznosítják..... " - forrás
Akit érdekel még egyéb leírás a helyről,azoknak itt van ez az oldal: KATT.
Nagyon tudom ajánlani mindenkinek a hely meglátogatását,mert a látvány ami fogad,hát maga a csoda,de innen is hoztam képeket!
A sima keréknyomokban felgyűlt vízben ilyen cukiságok úszkáltak. Ja meg utazás közben láttunk egy hatalmas szarvast átfutni az úton *-*  Az egy rövid,ám de csodás pillanat volt.

Bikfa forrás.

Ez is,meg hozzá egy kis szórt fény.

Érdekes fa. Én szeretem a mohát-és talán azért kedveltem meg.

A kőlyukhoz vezető úton találtuk ezt a helyet. Hát szerintem iszonyúan szép ez is,viszont szinte megközelíthetetlen. A kép közepén lévő fához felmásztam...

...és nyugton maradtam egy két kép erejéig.

A lyukakba mögöttem csupa pókhálós részek voltak és nagy volt a pánik. Viszont ami a legviccesebb volt a napba,mikor  megindult a talaj alattam és azzal a lendülettel szépen lecsúsztam erről a meredek helyről és szépen a tenyeremmel végig szántottam a helyet. Na ez ijesztő volt. De ez egy kis bennfentes volt ;)

Janó valami vicceset mondott.

A pókhálók ellenére azért odaültem.

Cserkész forrás. Ezzel szemben volt a hely amit kerestünk!

Közeledtünk. De már ez a borostyános fal is mesés volt -mert a mohán túl ez a másik olyan növény amit szeretek.

Közelebbről.

S itt a kőlyuk *-*

Nem tudom,hogy Ti is észrevettétek e,de magának a nyílásnak egy marha nagy kereszt alakja van :D Azért ironikus,viszont szeretem ezt a képet és a helyet is. De ezt Janó vette észre persze,nem én. Én a falból kirajzolódó koponyákra figyeltem (:

Csak hogy innentől Ti is a keresztet lássátok- ezért is mondtam el :D

Közel a lyukhoz- eléggé ijesztő volt a mélysége a helynek- kevés fény, szűk falak...

Ennyi fény volt ami az arcomat éri- emiatt is lett több kép itt életlen,mert állvány nélkül ilyen helyen fotózni nehéz.

Egy kis sziluett.

Visszafelé ezeket a jeti nyomokat figyeltük és azon tanakodtunk,hogy vajon ezek az emberek mezítláb mentek vagy cipőben. Arra jutottunk,hogy volt aki mezítláb közlekedett o.O

visszafelé fogtunk egy békát és egész nyugisan ült,míg Janó mindenáron meg nem akarta mutatni a sárga hasát-amit az állat nem igen értékelt :D
A mánfai templom látogatás után még elmentünk a komlói kora gótikus templom maradványaihoz/romjaihoz,ami  körül egy letűnt temetkezési hely is volt. Ez nagyon szakrális hely és iszonyatosan erős energiákat árasztott. Persze ezt most saját tapasztalatból mondom,nem biztos,hogy mindenki érezné és értené miről beszélek.
"A középkor idejéből a város mai közigazgatási területén csak a lakóházak közelében található templomrom maradt fenn. Az elpusztult Hasmány falu kora gótikus kőtemploma volt, melynek déli oldalán kosáríves boltozatú kapuja épen megmaradt. Egykor temető vette körül az épületet. A templomrom műemléki védettséget élvez."
Egyszerűen bezsongtam mikor ezen a helyen voltunk,annyira sok szépet láttam benne és végig ott volt az orrunk előtt- mert Komló nincs annyira messze Pécstől,de még csak nem is hallottam a helyről soha. Nagyon örülök,hogy Janónak eszébe jutott a hely és megosztotta velem! Ez egy csoda,egy tömény gyönyörűség. Nem is akartam elmenni a helyről. Később ide is visszajöttünk fotózásra-erről is hamarosan mutatok anyagot.
De beszéljenek a képek.

Mondhatni próbaképek a rendes fotózás előtt. Ebben a helyben rengeteg lehetőséget láttam és sok érzés kavargott bennem. Szerintem nagyon szép hely. Mögöttem van balra egy nagy sírkő és távolabb a kora gótikus rom.

A sírkő.

Nagyjából elolvasható-bár lekopott a festék a betűkről.

Az épen maradt kapu,amiről írnak is több helyen.

Sírköves. Nem,nem álltam rá a sírkőre,csak a szélén vagyok.

És a rommal. Imádtam nagyon ♥
 Nos nagyjából ezeken a helyeken jártunk, mind kikapcsolódás céljából,mind fotózási helyszínek felmérése céljából.  Mindegyik helyen volt valami csodálni való ami nem eresztett.

4 megjegyzés:

  1. Óh de gyönyörűek! a borostyánt én is nagyon szeretem. ^^ Egyszer remélem nekem is lesz lehetőségem ellátogatni ezekre a szép helyekre. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye? Végre valaki szintén látja a szépet ezekben. (: Csak kicsit nehéz megfotózni őket,mert nem minden szögben lehet visszakapni azt a szépséget amit látok (:
      Ezek itt vannak Baranyába,szerintem érdekes egy túra alkalmával lenézni (:

      Törlés
  2. Most sem tudok mást írni, csak azt, hogy ezekre a helyekre egyszer nekem is el kell látogatnom. Jó képeket készítettél, és gyönyörű vagy rajtuk! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nanáá, egy kettő helyre tuti mi is visszamegyünk,főleg a kőlyukhoz ;) Az egy eszméletlen gigászi fenséges hely (:
      Jaj nagyon köszi, azokon a képeken furán ragyog az arcom-pedig nem lettek megszerkesztve (: A hely teszi.

      Törlés