Oldalak

2018. július 30., hétfő

Filmes élmények- I kill giants

Életem legnagyobb csalódása- de akkora, hogy komolyan majdnem elsírtam magam a végén és nem a megható befejezés miatt. Nem is tudom mit mondjak meg hol kezdjem vagy hogyan...
Az biztos, hogy spoilerezni fogok.

Sajnos még magyar leírást nem találtam hozzá, igazából a film nem olyan rég került fel szerintem így szinkron sincsen-  csak magyar felirat. A lényege a filmnek, ahogy a trailer is bemutatja, hogy van egy gyerek főhősünk egy szőke kislány, akit amúgy Thorsonnak hívnak, ki van jelölve a világ védelmezésére, és óriásokkal küzd.
"Barbara Thorson struggles through life by escaping into a fantasy life of magic and monsters" -IMDb
Egy ilyen epic borító után mire gondoljon az ember? Mire számítson?
Hát ne arra..

A trailer nekünk nagyon szimpatikus volt, bár egyikünk se rajong a gyerek főhősökért, de annyira jónak tűnt a világa, hogy nagyon vártuk- én legalábbis.
Örültem is mint majom a farkának mikor Zoli letöltötte. Nagy érdeklődéssel vártam.
Hmm, nem is tudom hogy kellene folytatnom- egyszerűen érzem a csalódottságot még mindig.

Szóval adott egy főhős, egy kislány, aki tipikus különc életet él az iskolában illetve a saját családjában - szerintem konkrétan fogyatékosnak tartják és valóban furcsán is viselkedik.  Amit mutat a film, hogy nem tudjuk a családi körülményeket, mert a nagyobbik lány testvér gondoskodik róla és a fiú tesóról, aki szintén idősebb, de egy szarzsák aki semmit nem segít otthon.
Így a családi feszültség adott, a kislány ez a Barbara meg minden probléma elől lemenekül a pincébe a saját kis fészkébe- ha mondhatom így-, mert neki fontosabb dolga van, mint a mosogatás.

Egyébként nagyon királyul megcsinálta a maga kis búvóhelyét, világát. Nagyon tetszett. Vannak utalások valami baseball- os dolgokra, de több nem derül ki, számomra a végére se semmi fontos (bár lehet, hogy a sokk miatt).
A történetben azt látjuk, hogy végig furán viselkedik a lány és az iskola pszichológushoz jár. Viszont maga a főhős személyisége nagyon magabiztos, erős szinte már túl felnőttes. Abban biztos vagyok, hogy egy általános iskolás gyerek nem fog így viselkedni :D Mindenesetre nekem nagyon tetszett, véltem felfedezni hasonlóságot Zolival X)

Ami nagyon tetszett még, hogy rúnákat használt. A Futhark rúnakészlet rúnái szerepeltek a filmben és csodával határos módon jól használták őket. Lehetett bindrúnákat is látni és ez a kislány egész életét körbevette. Az iskolában is voltak ilyen jelek, a búvóhelyén, a lakásban, a kabátjára is fel volt festve, stb. Nekem is kifejezetten imponált és tényleg feszült figyelemmel figyeltem mi lesz ebből.
Imádtam a tengerparti kis kuckóját, ami szintén nagyon jól volt össze rakva- az egész díszletet elfogadtam volna. Koponyák, szárított növények, könyvek. *-*

Az elején még valami trutyit is kevert és a hatását figyelte, hogy vonzza e az óriásokat. Mindenféle jelre odafigyelt, számolt, osztott szorzott kb folyamatosan :D  Nagyon jó hangulata volt a filmnek, még óriásokat is láttunk néha néha.

Pedig még maga a kiscsaj is szimpatikus volt- olyan pont neki való a szerep
Közben lett egy kis barátnője, aki persze elárulja, majd megbánja- szóval kellett még egyéb dráma. Közben új pszichológus jön, aki nagyon segíteni akar, túl nyomulós is szerintem, aztán át is lépi a határt, ott is gondok lesznek. De közben a kiscsaj, ez a Thorson folyamat lelép, mert a világot kell megmentenie ugye, így soha senkit nem hallgat végig mikor a problémákról lenne szó.

Igazából ahogy én látom nagyon sok mindent emeltek át az északi mitológiából és talán jól is sikerült. Rúnák (legalábbis a Thurisas nevűt sokszor használták és említették- így lehet, hogy csak azt ismerik; mindenesetre az Thor rúnája), a neve (Thorson) és persze ki lehet találni, hogy milyen mágikus fegyvere volt: egy kalapács ugyebár.  Ki gondolta volna :D

De akkor mért utálom és csalódtam akkorát, hogy arra nincsenek szavak?!

Mert a film szerint ez nem volt valós. Már a végén jártunk, mikor leesett mindkettőnknek, hogy valami nem stimmel, meg sok a homályos rész amire még csak nem is utalt se a trailer, se a film egészen addig.
Természetesen kiderült, hogy az egész egy asszociáció a kislány részéről, egy kitaláció a kis fejében mert  rohadtul nem tudja feldolgozni, hogy az anyja halálos beteg!!!!

Mi a fészkes fene?!?!!?!? Erről a trailerben szó nem volt, sőt semmi utalás nem volt rá, hogy ez lesz a végkifejlet. Undorodom. Rettentően gusztustalan, hogy minden egyes filmbe beleviszik a halálos betegséget és képesek így eladni, hogy ilyen szépen körbe csomagolják ezt a bűzölgő gusztustalan maszlagot!  Hihetetlen mérges vagyok.

Ez annyira visszarántott a földre, hogy kezem lábam eltört. A lelkem is darabokban. Annyira örültem, végre egy jó fantasy; rohadt jó karakterek, mert egytől egyik nekem nagyon tetszettek, irtóra eltalálták őket és a kislány maga a megtestesült tapasztalt óriásölő, magabiztosság; nagyon szép és igényes volt a díszlet és részletes kutatómunka, mert végre nem fa***gokat beszéltek össze vissza, hanem tudták hogy melyik rúna mit jelent, védelemre  használta  Thorson a legtöbb jelenetben (aztán az is lehet, hogy csak ráhibáztak, vagy ez volt szimpatikus... ezek után már nem is tudom mit gondoljak).
Egyszerűen hihetetlen, hogy ezt a szuper történetet, képet, rávezették arra, hogy a kislány belső vívódása ez az egész  és az óriások az anyja elvesztésének a félelmeit jelképezik, amik egyre inkább elhatalmasodtak az életén és ő ezt kivetítette, mintha ez a valóságban lenne.

Egyszerűen nincsenek rá szavak. Egy gennyes fertő ez az egész amit manapság filmkészítésnek hívnak. Az arcom leszakad, hogy egy ilyen undorító dolgot képesek egy ennyire  király történetbe csomagolni.
Lehet én vagyok őrült és kényes, de ha leülök szórakozni, akkor rohadtul nem szenvedő rákos betegeket akarok látni, meg öreg haldoklókat. Baromira nem. Épp elég ilyen van az életemben, így nem értem miért erre mennek rá, kinek van rá igénye.

Szóval hatalmas csalódás lett nekem ez a film, pedig imádtam az elejét. Ráadásul a végén még megküzd ugye a fő óriással, akit legyőz meg minden, végre fel mer menni az anyjához, aki rá nem sokára meg is hal. Hú de király. Na most? Milyen jó sztorit kaptunk már?

Sok mindent tudnék még hozzáfűzni,de már nem akarom szaporítani a szót. Nagyon szomorú vagyok és tényleg nagyon fájt ez nekem. Ráadásul a közelmúltban jött ki egy pontosan ugyanilyen témájú film- lényegében kottára ugyanez, csak annak a főszereplője egy fiú. De ugyanúgy egy óriás mutatja neki az utat, ugyanúgy nem tudja feldolgozni a dolgokat, ugyanúgy  képzelődik, ugyanúgy meghal az anyja, stb.

Pedig tényleg reménykedtem. Persze lehet azt mondani, hogy hú ez egy nagy csavar... ,de semmilyen formában nem válik a film előnyére szerintem.  Ráadásul egy ilyen névvel, hogy Thorson azért többet vártam volna, mint egy kis mentális betegség és lelki trauma.

De nézzétek meg, kíváncsi vagyok ki mit gondol róla.

2 megjegyzés:

  1. Hmmm, nem tudom. Megnézem majd, teszek vele egy próbát.
    Mondjuk, az egy dolog, hogy ilyesmit dolgoz fel a film, de nem mindegy, hogy csinálják, hogy adják ezt át. Láttam már erre jó példát is. Meg a trailer is csalóka manapság, sokszor nem az van benne, amiről a film szól. Lelövik a jobb jeleneteket, azt hiszed, horror lesz, aztán egy nagy semmi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó persze a trailer mindig átvág, ez igaz. De azért ezt azt bele szoktak tenni, amitől vagy értelmetlen, vagy ellőnek minden jó dolgot a filmből. De mondom ebbe semmi.
      És akkor a végén várják a nagy meghatódást, holott ott nincs is kötődés az ottani szereplőhöz ,mert benne sincs a filmben :D Na mindegy, nézd meg tényleg ,mert az eleje király.

      Törlés