Oldalak

2018. július 31., kedd

Márkák, hamisítványaik és csináld magad

Minap ahogy nézegettem az egyik oldalt ugrott be ez a téma; illetve folyamatosan látom, hogy mennek a szócsaták, hogy melyik megoldás is a jobb: a csináld magad, vagy a megrendelem az oldalról megoldás. 
Illetve elgondolkodtam rajta, hogy mik lehetnek az előnyei és hátrányai ha egy minőségi goth márkát az ember valami hamisítvány oldalról rendel meg. Ugyanis azt is látom, hogy gomba mód szaporodtak el - többek között- a Killstar illetve Restyle hamisítványok, de megmerem kockáztatni a NewRockot is.
A legtöbb ilyen rendelős oldalról visít, hogy kamu az egész és valami gyér utánzat.

Többféle minőségi márkával találkoztam már mióta az eszemet tudom( olyan is ami goth és olyan is ami nem goth) és valahogy mindig is annak a híve voltam, hogy inkább dolgozom többet, inkább spórolok, de nem kell hamis darab. Ne gondoljon e mögé senki semmi extrát, egyszerűen tudom milyen az amikor hivatalos oldalról szerezhetem be a terméket és milyen ha nem.
Ezek is kézzel készült darabok, amiket itthoni emberek alkottak
nekem meg nagyon tetszett. Régiek♥

Viszont valahogy úgy érzem, hogy ez sok ember szemét böki és megvan a lenézés, burkolt célozgatás, utálkozás, megmagyarázás,hogy miért jobb ha olcsót veszek vagy ha magam csinálom. Ilyen cirkuszok mindig is voltak amióta a stílust képviselem (gondolok itt anno a myvip klubokra, ahol konkrétan külön csoportja is volt a "sima" gothoknak és a "turis" gothoknak- csak akkoriban a darkshopból vásárolt embereket fikázták; ne kérdezzetek semmit, de ölték egymást ezek az emberek. ...de érdekes, mert a "sima" gothok nem szólták meg soha azokat akik csak turkálóból öltöznek....).
Úgy érzem, hogy ez a háború a mai napig folytatódik, mert sokakat bánt, ha valaki megteheti és meg is teszi.


Szerintem egyébként bárki megléphetné ezt, csak egyszerűbb kifogásokkal jönni, hogy miért nem megy. Értelmetlennek tartom az efféle ellentéteket, mert én ettől se több se kevesebb nem leszek, ahogy az sem aki turkálóban vásárol. Én is szoktam ott- és nem egy fasza ruhám van onnan, csak hát senki meg nem mondja róla, mert olyan mintha rendeltem volna, én meg nem tolom senki arcába, hogy jaj nézd ez turis cucc. Aztán meg mégis potom pénzért vettem- vagyis azt kaptam pont, mert más fizetett.


Tény, hogy ami márkásabb azt persze több pénzért lehet beszerezni, míg a másolatok, turkálós cuccok olcsóbbak, így sokkal kecsegtetőbbek isNem is hibáztatok senkit ha ilyen megoldás felé nyúl, csak az utána lévő hisztit nem szoktam érteni, illetve a márka fikázását. Hiszen biztos tudatában van az illető, hogy mire adta a fejét, akkor meg sajnos vállalni kell a következményeket. Sőt igazából azt sem értem, hogy az miért fáj bárkinek is, hogy ha valaki több tízezret ad ki egy felsőre. Szerintem szíve joga, lehet már tini kora óta tetszett neki vagy legalábbis évek óta és most válthatta valóra. Nem hiszem, hogy tudjuk mi jár a másik fejében és mi mozgatja őt, mik az okai és biztos, hogy nem a mi dolgunk megítélni, elítélni meg főleg, célozgatni a dolgokra pláne nem.

Ilyenkor elgondolkodom, hogy haver, ha bemész egy nem goth márka boltba akkor ott mi van? Ott meg megveszik maguknak az emberek a ruhákat ugyanúgy mocskos drágán.Vagy ha egy átlagos drogériát nézek, ahol szintén egekben az árak, főleg ha több tételben vásárol az ember. Szóval így néha teljesen fuck logic az egész és ezért érzem azt, hogy az egész csak kötözködés.
A giga DIY-es pólóm, akkora királyság van :D
Amúgy meg csak viccelek, ez nulla; csak egy Killstaros
felvarró és egy egyszerű hétköznapi póló.

"Én megcsinálom magamnak a ruhát". Pompás, remek ötlet. Nekem is csinálhatsz ha ennyi időd van és ennyire kreatív vagy- és ezt minden gúny nélkül mondom. Minden tiszteletem azoké, akik valóban képesek megálmodni és megkreálni a szabásmintát és azáltal létrehozni a ruhát vagy bármi mást. Tényleg szuper jó dolog.
Ha több tehetséggel születtem volna, akkor biztos én is emellett szavaznék, mert nyilván így azt a végeredményt kapja az ember, amire igazán vágyik, viszont ehhez is a pénztárcába kell nyúlni szerintem.
Nem egy ismerősöm van aki ezzel foglalkozik, és bizony nem jönnék ki olcsóbban ha így csináltatnék ruhát- sőt lehet, hogy drágább lenne. De még ha le is veszem az alkotó hasznát ebből, akkor is mindig ugyanott voltam, mint mikor kinéztem magamnak valamit egy márka oldalon. Ezt tapasztalatból mondom ,mert több ember akart velem dolgozni ilyen téren és csináltak volna rám ruhát- de nem érte meg nekem, bár igazából a fő ok az volt, hogy mindenkitől messze lakom.
De tényleg, ha valaki  azt érzi, hogy bevállal, hogy a hülye ötleteimet megcsinálja, én állok elébe. Tényleg szeretem a DIY- s embereket, nem egytől szoktam is vásárolni, meg tervben is vannak mások is.
A Szabó név sem hiába van :D Mit nem tud ez az ember?
Ezt egyik nap kaptam el, bár eddig is tudtam, hogy
Zoli képes ilyenekre, de úgy sose láttam- szóval tessék
DIY.

A lényeg, hogy teljesen mindegy mit csinál az ember, honnan és hogyan vesz, fizetnie kell érte. A márkánál a nevet is meg kell fizetni akár goth cuccot vásárolsz, akár valami mainstrem cuccot. Nyilván a cégek ebből tartják fent magukat, meg kifizetik a modelleket, stb. Nem vagyok benne, de tuti van helye a befolyt összegnek. De cserébe biztosan azt kapsz ami a képen van, van garancia és élhetsz az áru vissza küldés/csere lehetőséggel. Ha többet vásárolsz kupont kapsz, vagy valamilyen kedvezmény mindig van.

Ezzel szemben egy hamisítványt áruló oldal nem fog neked semmire se garanciát vállalni. Igaz megkapod azt a jól kinéző terméket (ja, ha megkapod ;) ) és még villoghatsz is vele, hogy na ez XY márka, de aztán lehet, hogy az 5. hordásnál vagy az 5. mosásnál lerohad rólad, szétesik. Az is lehet, hogy nem olyan érkezik amit kinéztél magadnak, lehet nem úgy áll.
Visszaküldésre meg nincs lehetőség, nem cserélik. Szerintem nagyon nem fognak veled foglalkozni, így jártál.
S rendben, legyen az, hogy megcsinálod - mert ha csak egy szakadás van rajta, akkor nem nagy a baj-  de akkor is kidobtad az eredeti márkás cucc felét egy hamis vacakra. Most akkor nem lett volna jobb kicsit még gyűjteni és akkor eredetibe megvenni?

Vagy például vehetjük a smink termékeket, ami így nem kifejezetten goth. Abból is manapság annyi hamisítvány létezik. Akkor van szerencséje az embernek ha az fake darab is megállja valamennyire a helyét.
Nekem pl. a Nyx-től vannak ilyenjeim - nem vagyok rá büszke, de volt idő mikor csak ki akartam próbálni- és persze nem hozzák azt a színvonalat (onnan tudom, hogy később lett termékem a saját boltjukból is). A rúzs nem szárad meg és csak kenődik, a szájfény hasonlóan. Kicsit kellemetlen ha mondjuk mész valahova és hát szétkenődik az arcodon. 
De ez is csak egy saját példa, biztos Ti is tudnátok mesélni.

De ne értsetek félre, nem védem én az ilyen drága cégeket, meg kaptam már hibásan terméket én is- de ez ilyen 1 a 100ból eset tényleg.
Illetve sokszor irreálisan drágán hoznak valamit be (bár azt sem szabad elfelejteni, hogy nem a mi csóró pénztárcánkhoz van kalibrálva az ár :'') ).
 Kiskapukat meg mindig lehet találni, mert szerencsére a legtöbb  webáruház tart akciós részleget fent, vagy kiárusítást. Így lehetőség van olcsóbban hozzájutni dolgokhoz.  Ugyanúgy ahogy mondjuk a méterárú boltokban is van akció, amikor érdemesebb több mindent venni a saját cucchoz.

Szóval én azt mondom, hogy ami jól esik, ahonnan tetszik. Csak hagyjuk már egymást békén, a célozgatást, meg a felesleges hencegést,  mert tényleg sokszor úgy érzem, hogy olyan mintha újra 16 lennék és épp a myvip / iwiw világába csöppennék (nem jó nosztalgiázás ez így) és gyermeteg dolgok vennének körül és az ilyesfajta  dolgoknak nem örül a lelkem.  Mindenki csinálja úgy ahogy tudja, de bármit is léptek- márka bolt vagy turi- a hamisítványt ne válasszátok♥

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése