Oldalak

2016. október 10., hétfő

Anne Rice- Pandóra a vámpír | Ajánló

"A háborúk dokumentumaiból művészet és szórakozás lett. 
A narrátor lágyan susog,miközben a kamera végig pásztáz a hullahegyeken, vagy a kiéhezett anyák ölében zokogó, csont-bőr gyerekeken. És ez izgalmas. Az ember nagy fejcsóválásokkal dagonyázhat a halálban. Az éjszakai adásokhoz régi filmeket vesznek elő,amelyekben férfiak halnak meg, fegyverrel a kezükben."
Nagy lelkesedéssel vágtam bele a könyvbe egyik nap,mikor még úgy ráértem, és el is jutottam több mint a felééig. A vége viszont nehezen ment, talán azért is,mert nagyon nem akartam,hogy vége legyen ennek a történetnek.

A Pandora sztori, már az Új vámpírtörténetekhez tartozik,így nem kell stresszelni ha ez kimarad, illetve ha olvastad sorrendben a Vámpírkrónikákat,akkor mondhatni semmi újat nem mond- max a legvégén,de ott direkt nem merül bele a részletekbe.

Az első három rész a keret történet (Interjú a vámpírral, Lestat a vámpír és a Kárhozottak királynője), a többi mondhatni elhanyagolható és nem szükségszerű a sorrendet betartani. Én például a Testtolvaj meséjét kihagytam,mert nem érdekel,de a sorozat következő részéből -a Memnoch a Sátánból- kisebb visszaemlékezésekből (mert direkt így van megírva a könyv) össze lehet tenni a sztorit, plusz a könyvek végén ott a kronológia, és a fontosabb eseményeket idővonal segítségével be lehet azonosítani. Tudom,hogy legutóbb is elmondtam ezt,de fontosnak tartom az átláthatóság miatt,mert amúgy aki nem jártas benne belebonyolódhat.

Szóval én ezt a Memnoch a Sátán rész után olvastam,de a sorrend szerint jó is így. Nekem annyival volt most könnyebb dolgom,hogy már régebben elolvastam a Vér és Arany című részt,ugyanis abban Marius a főszereplő és nekem ő az aki a szívemhez nőtt,így érthető,hogy hamarabb elolvastam mint ahogy a sorrendben következik. S abban a történetben írnak le mindent részletesen,ugyanis Pandora Mariushoz tartozik- ők egy időből valóak és egy ideig egy az életútjuk is,de a időrendben a Vér és Arany van később,és itt már részletesebben ír kettejükről,mint a Pandorában. Ott gondolom nem akarták lelőni még a sztorit.
Persze azért más volt Marius szemszögéből olvasni a Pandorával töltött időket és totál más volt Pandora szemszögéből. De aki olvassa a Pandorát,annak ajánlom a Vér és Aranyat is,mert mondom az részletesebb- igaz vastagabb is a könyv- de szinte az egész Marius történetet feldolgozza,így nem maradnak nyitott kérdések.

Amúgy élveztem a könyvet. Nagyon rövid volt és túl sok újdonságot nekem nem adott,max az ember éveit Pandorának,mikor Rómában élt. Egyedül annyi kivetnivaló van benne,hogy aki teszem azt nem ismeri olyan jól az idegen kifejezéseket,annak kicsit bonyolult lesz,mert míg római életéről mesél,nagyon sok olyan kifejezést használnak benne, és nincs is mindig megmagyarázva,hogy mit takar. Nekem is volt olyan,amiről fogalmam se volt. Ezt egy pici hibának találom,hogy az egyszerű,közembernek (vagy akár fiatalabbaknak,akik mondjuk nem tanulták ezeket még) nem ártott volna valami körül írás,vagy csillagozás magyarázattal.

De ez egy egyszerű kiegészítő történet volt,mert Pandora is ősvámpírnak számít Anne Rice történeteiben és megérdemelt egy külön kötetet- én amúgy is kedvelem. Eléggé erős és magabiztos karakter és természetesen ,ami külön tetszett. Mondhatni ő az egyetlen ilyen kiemelt külön női vámpír,mert nagyon többről nem szól a sztori. Leszámítva Maharetéket,de ők csak a Kárhozottak királynőjében jelentek meg külön (igaz akkor az egész sztorijuk le lett írva).
A lényeg,hogy egy okos és öntudatos nőről van szó,aki mellé nagyon intelligens is. S pont ezért alakul ki vita a két karakter között (Marius és Pandora),amit annyira nem kedveltem,mert nem értettem vele egyet,meg hát szívemhez nőttek,de sejthető volt a végkimenetele a vitáiknak.

Igazából tudom ajánlani a könyvet- akár külön,akár a sorozatba beépítve-, nem csalódik az ember. De senki nem várjon egy nagy sztorit,mert mint fentebb is hangsúlyoztam ez már később íródott és csak amolyan kiegészítésként.
Az én verzióm Szukits kiadós,nem tudom,hogy van e egyéb kiadótól itt az országban. Mondjuk én ezt a könyvet egy "véletlennek" köszönhetem és kiárusítva vettem. Azóta sajnos egy Alexandrában se láttam,viszont a kiadó nem rég hirdetett kuponos akciót az ilyen könyvekre,ami sajnos lejárt,de még mindig előrendelhetőek a könyvek-sőt egy csokorba is meg lehet őket venni, igaz nagyon drágán (katt a kiadóra és nézd meg). Nekem is úton van már két rendelésem tőlük.

S utoljára még egyet idézek a könyvből,ami megfogott ;)
"Sophiát, a Bölcsesség nőnemű princípiumát emlegetik,amely megelőzte a teremtést."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése