Oldalak

2016. október 31., hétfő

Már járhattok feketébe,mert az "elit" megengedte | Személyes

 Már egy jó ideje terjeng egy cikk meg videó az interneten,ahol lényegében divat emberek nyilatkoztak egy összejövetelen arról,hogy miért járnak feketében. Biztos sokatok látta már a videót,de aki nem,annak itt van.

Nekem ez egy iszonyú buta videónak és mentalitásnak tűnik. Most elfogadott lesz a fekete ruha,mert ezek az emberek,akik meglátták Tumblr-ön,hogy külföldön divat (amúgy meg már egy jó ideje divat :D ), hirtelen jó ötletnek tartják.

Tudjátok jól,hogy én is már amióta az eszemet tudom,feketét hordok,igaz nekem ez eleinte a metál miatt,majd később a goth miatt volt,aztán azóta életstílus és ugye elképzelni nem tudom magam enélkül. De! Emelett én nem éreztem azt,hogy leszóljak másokat az öltözködése miatt,vagy a divat hóbortja végett,viszont ezzel szemben én örökké azt kaptam tini koromban a "színesektől",hogy ez rossz dolog (mármint a fekete ruha viselet) és,hogy depresszióssá tesz,illetve nem egy vidám szín,stbstb.  S most ezek az emberek öltik magukra és teszik divattá ezt az egészet,holott elvileg olyan depressziós. Kicsit ellentmondásos a dolog úgy érzem.

Persze nyilván nem azt mondom,hogy ez a szín csak a dark side-ereké,csak valahogy ez a szín mint önkifejezés eszköze, inkább a sötétebb stílus kedvelőire volt jellemző. Persze a divat már csak ilyen, mindent ki akar sajátítani,mert egyszerűbb mindig egy kicsit máshonnan elvenni,mint újat kreálni- és akkor erre mondják,hogy a "divat örök és állandó". Hát persze,hogy az,hiszen egy ideje csak önmagát ismétli,mindenféle divatelem koppintásokkal. Szóval persze semmi baj, és tényleg nagyon egyediek ezek az emberek.

A hab a tortán az lesz majd,ha ezekre a "divat fekete ruhásokra" azt hiszik,hogy gothok,metálosok..szóval dark side-erek.  Már így is nagy felháborodást keltettek azok a zenekaros pólók és csipke szoknyák,amiket a H&M-ben,meg különféle plázás butikokban lehet kapni és csak azért hozták divatba,mert valamelyik híresség olyat hordott. Szóval az is épp elég volt,most meg pluszba jönnek ezek is,szóval én csak abban reménykedem,hogy hamar lecseng ez az egész.

Annyira nevetséges amúgy az,hogy onnantól lesz elfogadott valami,hogy a tömeg azt mondja. Egy idióta kitalálja,a többi marha meg követi és akkor ez a normális meg elfogadott. Tudom én,hogy a mai világban nincsenek nagy egyediségek,de személyiségek igen és nem értem miért jó nekik birka mód élni. Azt is jól tudom,hogy a saját stílusomon belül is ez van,hogy inspirálódunk egymástól (na jó vannak akik pofátlanul másolnak másokról-de számomra ez a legalja és nem érzem úgy,hogy foglalkozni kéne velük) , meg hasonló cuccokban járunk,de bennünk van közös nevező: a szubkultúra szeretete, a szubkultúrához való tartozás,közös zenék,közös koncertek, rengeteg érdeklődési pont. 
Viszont a videóban lévő emberekben a majmolási kényszeren kívül más közös nincsen,ahogy elnéztem.

Mindenesetre engem nem túlzottan érdekel a dolog,meg nem is utaltak a videóban külön arra,hogy most akkor a goth mint stílus közel állna hozzájuk vagy bármi egyéb a "mi oldalunkról", hanem nekik ez csak a ruháról szól, a kinézetről. Ugye a felszínes dolgok. S amíg ők megállnak itt,addig nincs gond. Csak jó lenne ha a kívülálló emberek nem kezdenék majd keverni a dolgokat,de úgysincs menekvés.

5 megjegyzés:

  1. Most láttam először ezt a videót, ennyire nagy problémát nem látok benne. A kezdeményezés alapüzenete nem rossz, a fekete csak egy eszköz hozzá, ha más színt helyettesítünk be, ugyanitt tartunk. Lehet, azért látom ezt így, mert kimondottan nem foglalkozom ezzel – feketében, sötét színekben szeretek mászkálni, és őszintén meglepődöm, amikor valaki azt mondja, hogy színek is vannak rajtam. Mintha, a fekete nem lenne az.
    A családban és az ismerősi körben a legtöbben elutasítják ezt a színt, ennek a viseletét, pont azért, amit te is írsz. Az egyik nő nem vesz fekete harisnyát a lányának pl. Én úgy gondolom, lehetsz stílusos, lehetsz egyéniség, mert ezt hordod, nem kell paradicsommadárnak lenni a boldogsághoz. Tény,a színeknek van terápiás vonzata is, de mondjuk én nem érzem magam depressziósnak attól, mert szeretem a feketét.
    S igen, ez ugyanúgy mainstream lesz egy ideig, mint bármi más. Aki divatozik, az egy idő után úgyis leveszi, mert jön valami más. Erre a jelenségre mondta egy barátom, hogy amit egy híresség csinál, az követendő, amit a kisember, az hülye. De ha megnézed, mindenhol ordítják a fejedbe, hogy legyél egyéniség a ruházkodásban, de mindenhol ugyanazt kapják, ugyanazt veszik, úgyhogy feloldódnak szép lassan az egyéniségükkel együtt, és kis klónokként szaladgálnak az utcán, mert teljesen olyanok, mint a másik.
    Azt, hogy ezt ki milyen mögöttes tartalommal tölti fel, mit fog belemagyarázni, az megint egy másik téma.
    Amúgy egyet értek veled, és engem picit zavart a videóban szereplő műmájerkedés. :)
    De ismersz.

    VálaszTörlés
  2. Végre divatos lettem és elfogadott...*-*
    ...és részese a normáknak!!! Azt hiszem minden hozzám hasonlóan megfelelési kényszerrel küzdő álma vált ezzel valóra! :3

    (Úgy mellesleg...nem látom semmi értelmét a dolognak...viszont nem is különösebben érint érzékenyen, azt hordanak, ez csak felszín...és én nem a felszín alapján szoktam megítélni az embereket - ellenben azokkal, akik szerint az összes megjelent darkos lesz...és biztos sok ilyen lesz, de azok valószínűleg nem értenek a divathoz...se az alternatív emberekhez...se a megismeréshez a felszínességgel szemben...vagy csak nagyon antidivatosak, és csakazértis utálni fogják az egész "kezdeményezést" - ha lehet ezt kezdeményezésnek nevezni. ~ Van olyan ismerősöm aki mindig feketét hordott és közölte, hogy most már nem fog - ez is egyfajta megfelelési kényszer...vagy kilógási kényszer, és ez se jobb, szóval azt hiszem visszafele is "működik" a felszínesség.)

    VálaszTörlés
  3. Én nem láttam még a videót, és nem is néztem különösen meg, mert nagyjából elírtad a videóban elhangzó viselkedést, és nincs kedvem felhúzni magamat, ahogy ismerem.
    Mellesleg egyetértek minden szavaddal, bár én annyira nem vagyok közel a témához, habár régebben engem is kipécéztek időnként, ha full feketébe toltam suliban, holott én a sárgától a feketéig hordok színeket. Igaz télen már átmegyek a fekete, vörös, kék és szürke színekbe. De pl a szürke is amolyan lehangoltnak tűnhet valakin... ezt amúgy sem értettem. Miért kell befolyásolni az embereket a színekkel. Régebben olvastam olyasmit, hogy a magyarok alapból a sötétebb színeket használják, vagy alap színeket munkába is. Míg a külföldiek, mint a britek színesbe tolják a munkahelyen és ettől a kedvük is más, míg itthon látszik a búskomorság. Ez a belebeszélés itt - ott érződik, és ezt nem szeretem. Van igazságalapja, ezt nem mondom, de pl mint ahogy írtad is, attól, mert te a feketét számodra fontos öltöztető színedként használod nem vagy depresszív, sem hasonló. Sőt lehet vidámabb vagy, mint aki mintás, cicasárga, mályvacukormáz színűbe jár XD ha érted :D részemről az ilyesmik nem kivételek, hanem pont hogy fölös belemagyarázások, mert nem így élünk. Ahogy írtad, mindenki személyiség, és olyan színt is szeret és alkalmaz a ruhatárában, ami éppen számára kedves. :) DE az nem jelenti azt, hogy mert a feketét használja, akkor az máris búskomor, depresszív embernek mutatja. Gondoljunk bele, hogy a fekete az elegancia, a színek kiemeléséhez tökéletes része.
    És igen, ebből is jön az ellentmondás, hogy annak hívják, még is sokan viszolyognak, vagy eddig hupikékbe jártak, most meg már juj feketében menő járni. És ezt az előttem szólók ki is fejtették.
    A divatot sajnos nem tudjuk megállítani. Mindig lesznek ilyenek... és mindig lesznek pici klónok, akik azt hiszik egyéniek. Holott fúrnak arra aki már ugyanabba jár, vagy csapatban járnak, hogy hű, de jók vagyunk címmel XD és ezt még firtathatnánk, mert a kiforgatás meg orrba - szájba megy, holott ezeknek úgy se tudjuk elmagyarázni, és mindig kisebb réteg lesz aki értelmesebben kezeli ezt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne haragudj, kettőbe fért ki )))

      Sokszor én azt vettem észre, hogy MO mindig Nyugat/Amerika és társaira akar hajazni, de ami ott megy, az nálunk csak nevetséges. Mind a bulvár, mind a zene, színészet, bármely kulturális vonzat, egyszerűen másolni kívánja a nyugatot, holott MO nem ettől lenne szép. Mármint én most a hagyományra gondolok, hanem ahogyan másolnak dolgokat. Mert szép az, hogy másolunk, értéknek vesszük át más nemzetek stílusát, de sokszor hajaznak az erre az amerikai marhaságra, sőt van amikor bőven nem amerikai a dolog, és ezzel is még egy lapáttal tesznek a gügyeségükre. De ez már csak itthon így megy.
      Én sem szoktam meg, de muszáj beletörődnünk... Már a társadalmunk/az egész világon/ nem változtatható. Mindig lesznek hülyék, és mindig lesznek hülyéktől vicsorgó okosok, és ezért ez a két réteg mindig hadban lesz egymással. És fokozódik, eltunyulhat és mi "okosok", nem vagyunk nem hogy elegen, hanem a mi értelmünk túl sok, hozzájuk, hogy a rendszer ami ilyenné tette, akár olyan egyszerű dolgot, minthogy a fekete ruhás öltözködés; ez egy ördögi mókuskerék. :)
      Mármint nem azért, mert ezt írtad volna, csak... én ezt hozzátettem, hogy sajnos nem tudunk rajta változtatni.
      Sokszor magam is meglepődöm mennyire át tudok olvadni más érdeklődési körbe. Amolyan kaméleon vagyok. Akár nézem az iskolás időszakom, akár a 3 éves kapcsolatom, vagy a mostani kapcsolatom, és világnézetem. Már közel sem vagyok olyan animés, vagy cosplayes leányka, aki animékből áll, habár én sosem mondtam azt, hogy abból tanultam volna bármit is, inkább segítettek. Nem is tudom, én sosem tartoztam sehová, valahogyan mindig igyekszek alkalmazkodni a helyzetemhez, és van, hogy siratom az előzőt. :"D ami kicsit szánalmas, de attól is függ mennyi időt öltem bele. Bár én mindig azt szerettem volna, ha a rajzaimról ismernének, vagy hogy írok, de ezek sose jöttek össze. Engem valahogy rossz oldalról néznek XD nem tudom, hogyan hozom össze, de én már minden vagyok, még pesten élő útszéli is, és sorolhatnám még~ :D
      Ezért nem is tudom elfogadni ezt a társadalmat, és az ilyen viselkedéseket, amiket a videó miatt is leírtál, mert igen... bosszantó, és bár nem tudsz vele foglalkozni, nem tudsz vele mit csinálni, csak felhozni, mint tényt, hogy ez van, és ez sajnálatos.
      Hú, most mondtam mindent, ne haragudj XD szerintem nagyon zavaros lettem. :) tl sokat asszociálok, az egyik mondatomból a következőbe. ><

      Törlés
  4. NE...nenenenene, ne.
    Amikor megnéztem ezt a videót beállt az agyfasz! Nem tudtam eldönteni, hogy felhúzzam magam vagy nevessek. Régen én is szinte csak feketében jártam, maximum zöld jöhetett még szóba. Mostmár ez színesedett, de a borult elmém továbbra is megmaradt és ez a videó. Hogy ilyen csicska kis gyerekek magyaráznak arról, hogy micsoda trendimaci vagyok csakmert a támblörön ezt láttam meg vagyok olyan színes egyéniség, hogy a ruháimnak ezt ne kelljen tükröznie...szóval NEEE!! Én is nagyon remélem, hogy hamar lecseng ez!

    VálaszTörlés